Producenci gier mogą generować promokody na mikrotransakcje

Producenci gier mogą generować promokody na mikrotransakcje19.05.2014 08:02
Zbigniew Kowal

Kiedy model freemium rozpanoszył się w App Store, tysiące deweloperów zwróciło się do Apple'a z prośbą o udostępnienie możliwości generowania promokodów dla zawartych w grach mikrotransakcji. Do tej pory ekipa z Cupertino nie chciała słyszeć o takim rozwiązaniu. Co się zmieniło w ostatnim czasie?

Zasady działania promokodów są bardzo proste. Twórcy aplikacji za pomocą konta deweloperskiego generują kod, który mogą wysłać osobie trzeciej, aby ta pobrała produkt ze sklepu bez opłat. To bardzo przydatne narzędzie, które pomaga w promocji gier. Do tej pory taki kod można było wygenerować wyłącznie dla samej aplikacji.

Jak się okazuje, od niedawna można go wygenerować również dla mikropłatności wewnątrz aplikacji. Od kilku dni firma Electronic Arts rozdaje fanom wirtualne złoto, którego można użyć w darmowym Real Racing 3. Informacja ta jest o tyle ciekawa, że do tej pory żaden producent gier mobilnych takiej możliwości nie oferował.

Sklep Apple’a wydaje się przygotowany na tego typu rozwiązanie. W przypadku realizacji kodu na mikrotransakcje użytkownik zostaje poinformowany o konieczności pobrania aplikacji, dla której przewidziana jest wirtualna waluta lub przedmiot. Oczywiście, informacja pojawia się tylko wtedy, gdy aplikacja nie jest zainstalowana na naszym koncie.

Wydaje się, że ta usługa na razie dostępna jest tylko dla wybranych producentów i tylko dla użytkowników amerykańskiego App Store. Być może wkrótce pojawi się ona w pozostałych krajach. Promokody dla mikrotransakcji pomogłyby w organizowaniu wielu ciekawych konkursów lub nagradzaniu darczyńców na platformie Kickstarter.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.