Proste sposoby na promocję firmy na YouTube

Proste sposoby na promocję firmy na YouTube22.06.2020 12:21
Magdalena Białousz

Internet w ostatnich latach stał się głównym medium pozwalającym na skuteczną promocję firmy. Dobrym pomysłem na budowanie pozytywnych relacji z klientami jest uruchomienie kanału na YouTube. Nie potrzebujemy do tego drogiego sprzętu ani dużych umiejętności.

Nowoczesne telefony komórkowe są wyposażone w wysokiej jakości aparaty. Pozwalają one zarówno na wykonywanie doskonałych zdjęć, jak i kręcenie filmów w Full HD. Wykorzystanie smartfona jest zatem świetnym sposobem na rozpoczęcie prowadzenia firmowego vloga.

Załóż konto firmowe na YouTube i zacznij działać!

Pierwszym krokiem jest założenie konta swojej firmy w serwisie YouTube. Proces jest szybki i prosty. Warto jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

• zadbaj o treści – nie chodzi tu o to, by video od razu były hollywoodzkimi produkcjami w jakości 4K, lecz przede wszystkim, byś już na starcie mógł regularnie publikować; dobrze jest zatem stworzyć 5-7 kilkuminutowych filmów przed założeniem kanału,

• stwórz przemyślaną nazwę – często możemy spotkać się z niewiele mówiącymi nickami, takimi jak "piter_vip85”, „matylda03051990” czy "szybki-zbyszek103”; skuteczna nazwa powinna nawiązywać do działalności firmy; jeżeli prowadzimy sklep z częściami samochodowymi, dobrym pomysłem będą proste określenia takie jak „Zaufani Doradcy Moto” czy "Poradnik Dobrego Kierowcy” (w końcu 80% kierujących uważa się za lepszych od reszty, prawda?),

• dodaj zdjęcie profilowe – tutaj zazwyczaj najlepszym wyborem będzie po prostu logo naszego biznesu; pamiętajmy, iż możemy również przemycić dodatkowe treści w postaci grafiki w tle.

Zadbanie o stworzenie dopracowanego profilu w serwisie YT to dopiero początek naszej drogi. Poświęcenie czasu na jego przygotowanie pozwoli jednak na dużo lepszy odbiór naszych publikacji przez internautów w niedalekiej przyszłości.

Pomyśl, czym możesz zainteresować klientów

Publikowanie angażujących materiałów, które zainteresują zarówno obecnych, jak i potencjalnie nowych klientów to podstawa budowania wizerunku Twojej firmy poprzez YouTube. Jakie rodzaje treści mogą przyciągnąć do Ciebie odbiorców?

• Pokaż swoje produkty i usługi – jeżeli działasz w branży międzynarodowego transportu towarów możesz przedstawić cały proces realizacji zlecenia. Nakręć film o tym, jak zabezpieczasz i pakujesz powierzone Ci wyroby, a także jakimi samochodami dysponujesz. Możesz również poprosić kierowców o nagrywanie tras wideorejestratorem i pokazać najciekawsze albo najodleglejsze miejsca, do których realizowałeś transport.

• Stwórz poradniki "jak to zrobić” – jeżeli jesteś producentem narzędzi ręcznych lub elektrycznych, to z pewnością Twoimi odbiorcami są mechanicy, stolarze czy różnej maści serwisanci. Seria filmów, na których pokazujesz, jak naprawiać różnego rodzaju usterki albo montować meble z użyciem Twoich wyrobów z pewnością będzie wartościowym materiałem.

• Nagraj film FAQ lub Q&A – zebranie odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania zawsze jest doskonałym pomysłem na stworzenie przydatnych treści.

• Pokaż efekty swoich usług – zajmujesz się kosmetyką samochodową albo prowadzisz gabinet medycyny estetycznej? Nie ma lepszej reklamy niż pokazanie klientom, w jaki sposób wykonujesz swoje usługi, a także jakie są różnice przed i po ich przeprowadzeniu.

• Przedstaw swoje biuro i pracowników – nie od dziś wiadomo, że o wartości firmy stanowi cały zespół zaangażowanych ludzi z pasją. Twoi klienci z pewnością będą Ci bardziej ufać, jeśli przedstawisz sposób, w jaki pracujecie i podchodzicie do zleceń, a także pokażecie Wasze środowisko pracy – niezależnie czy jest to warsztat, biuro czy gabinet lekarski.

Ciekawym pomysłem jest także oddanie swoich produktów w ręce klientów i poproszenie o zrecenzowanie ich w formie krótkiego filmiku. Z kolei w branży gastronomicznej doskonałym sposobem na przyciągnięcie gości będzie pokazanie pracy kelnerów i kucharzy „od zaplecza”.

Zadbaj o dobre pozycjonowanie Twoich filmów

Nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone, jeżeli nie zadbasz o ich dobre pozycjonowanie i dystrybucję w pozostałych kanałach komunikacji, zaznacza przedstawiciel agencji https://carted.pl/. Na jakie aspekty należy każdorazowo zwracać uwagę, planując publikację kolejnego filmu na firmowym kanale?

• Jakość – pomysłowe wideo tworzone przy pomocy telefonu komórkowego nie musi być gorsze od materiałów kręconych z użyciem profesjonalnego sprzętu. Koniecznie jednak zadbajmy o nagranie go w wysokiej rozdzielczości, minimum Full HD.

• Dźwięk – wiele osób nie przykłada wagi do warstwy audio, dopracowując jedynie wizualną część swoich produkcji. W efekcie otrzymujemy doskonałej jakości obraz z najwyżej mierną ścieżką dźwiękową i niewyraźną mową, co odstrasza odbiorców.

• Tytuł i opis – podobnie jak wyszukiwarka Google, również YouTube wyżej pozycjonuje dobrze opisane filmy. Tytuł zgodny z zawartości pozwoli również na odnalezienie materiału ludziom, do których powinien dotrzeć. Zdecydowanie lepiej nazwać film „Jak naprawić auto z narzędziami MasterTools?” niż „Najlepsze przyrządy do naprawy samochodu [PROMO 2020]”.

• Tagi – tagowanie można porównać do użycia znanych przede wszystkim z serwisu Instagram hashtagów. Pozwalają one skategoryzować materiał filmowy tak, by mógł dotrzeć do osób, które go najbardziej potrzebują.

• Miniaturka – atrakcyjne zdjęcie przyciąga uwagę, nie pozwól więc, by Twój potencjalny klient trafił do konkurencji ze względu na przypadkową grafikę.

• Transkrypcja i napisy – publikowanie filmu w kilku językach może być problematyczne. Tanim sposobem na dotarcie do zagranicznych odbiorców może być umieszczenie napisów w języku angielskim czy niemieckim. Transkrypcja może również zostać wykorzystana do stworzenia artykułu na blogu nawiązującego do wideo.

Niezmiernie ważnym aspektem jest również regularność publikacji wartościowego contentu. Jeżeli mamy mało czasu na tworzenie, to lepiej publikujmy filmy raz na miesiąc, ale systematycznie. Nie zapominajmy też o komunikacji i odpowiadaniu na komentarze widzów.

Skorzystaj z narzędzi reklamowych YouTube

Warto wspomnieć, że prowadzenie kanału nie jest jedyną formą promocji, jaką oferuje nam serwis YouTube. Należy pamiętać, że zarabia on na reklamach i narzędzia do ich publikowania są kolejnym sposobem na budowę wizerunku, którym powinniśmy się zainteresować.

Sama idea jest podobna do klasycznych bloków reklamowych znanych z tradycyjnej telewizji. Krótkie przerywniki reklamodawców wyświetlają się widzom na początku, w trakcie, jak i pod koniec oglądania filmu. Istotną różnicą jest bardzo precyzyjne targetowanie reklam.

Mamy możliwość dokładnego określenia naszej grupy docelowej, co za tym idzie nie docieramy do milionów niezainteresowanych osób, lecz do ścisłego grona potencjalnych klientów. Dzięki temu możemy skutecznie optymalizować budżety reklamowe.

Twórz unikatowy wizerunek marki w sieci

Treści filmowe od wielu lat wygrywają z tekstem i obrazem statycznym. Nie ulega wątpliwości, że prowadzenie firmowego bloga nadal jest dobrym pomysłem, jednak regularnie aktualizowany kanał w serwisie YouTube będzie jego doskonałym dopełnieniem.

Publikowanie wartościowych filmów nie tylko dostarczy przydatnej wiedzy naszym odbiorcom, lecz przede wszystkim pozwoli budować świadomość marki w głowach potencjalnie nowych klientów. Działania z pewnością przełożą się na wyniki sprzedażowe!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.