Przezroczystość jest teraz w modzie. Nawet Apple idzie w tym kierunku

Przezroczystość jest teraz w modzie. Nawet Apple idzie w tym kierunku26.04.2023 16:17
Nothing Phone (1) i iPhone 14 Pro
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Apple zaczyna od słuchawek, ale - kto wie - może w przyszłości doczekamy się przezroczystego iPhone'a?

Przezroczystość stała się znakiem rozpoznawczym startupu Nothing. Nie jest to oczywiście pierwsza firma, która zaczęła stosować tego typu obudowy, ale jest to jedyna firma, w przypadku której przezroczyste są wszystkie produkty. A konkretnie trzy pary słuchawek i smartfon Nothing Phone (1).

Tymczasem Apple szykuje przezroczyste słuchawki

Amazon opublikował pełną witrynę promocyjną poświęconą słuchawkom Beats Studio Buds+. Najwidoczniej gigant zaliczył falstart, bo Apple nie zdążył jeszcze tego modelu zapowiedzieć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Witryna została już usunięta, ale wyszło na jaw, że Apple szykuje przynajmniej trzy wersje kolorystyczne. A konkretnie czarną, białą i - tu nowość - przezroczystą.

Beats Studio Buds+, Źródło zdjęć: © Amazon, Apple
Beats Studio Buds+
Źródło zdjęć: © Amazon, Apple

Transparentność ma obejmować zarówno same słuchawki, jak i etui ładujące, co nasuwa skojarzenia z modelem Nothing Ear (2). Apple, w przeciwieństwie do rywala, planuje jednak postawić na tworzywo zmatowione.

Nothing Ear (2), Źródło zdjęć: © Nothing
Nothing Ear (2)
Źródło zdjęć: © Nothing

Wygląd nadchodzących słuchawek Apple'a skomentował już Carl Pei, założyciel firmy Nothing. "Wyglądają fajnie, cieszę się, że odegrałem rolę w upowszechnieniu przezroczystych technologii" - napisał na Twitterze.

Choć marka Beats należy do Apple'a, pozostaje - no właśnie - osobną marką. Nie wiadomo więc, czy wzornictwo Beats Studio Buds+ zostanie zaadaptowane także do innych kategorii produktowych. Z drugiej jednak strony Apple może traktować swoją podmarkę jako poligon doświadczalny, więc jeśli przezroczyste słuchawki okażą się wyjątkowo popularne, być może firma weźmie to pod uwagę przy projektowaniu kolejnych iPhone'ów.

Wyciek Amazonu zdradza ponadto, że słuchawki Beats Studio Buds+ w porównaniu z podstawowym modelem mają wydajniejsze akumulatory (36 zamiast 24 godzin), większe mikrofony i lepsze ANC.

Cena w USA ma wzrosnąć ze 150 do 180 dol. Biorąc pod uwagę, że w Polsce pierwsza generacja kosztuje 899 zł, model Beats Studio Buds+ może się zbliżyć do 1100 zł.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.