Przyszłość należy do smartfonów? [ankieta]

Przyszłość należy do smartfonów? [ankieta]31.08.2011 14:00
Smartfony jedynym wyborem w przyszłości? (fot. Daily Mobile)
Kamil Homziak

Od czasu premiery pierwszego iPhone'a smartfony podbiły nasze serca, ale jednak nie wszyscy je lubią. Jaka przyszłość czeka telefony komórkowe? Raporty ABI oraz IHS iSupply nie pozostawiają złudzeń co do tego, co za kilka lat będzie dzwonić w naszych kieszeniach.

Według IHS już za 4 lata do smartfonów będzie należeć ponad połowa światowego rynku. Ma to być głównie zasługa tanich modeli, które już teraz zalewają rynek i na które mogą sobie pozwolić nawet niezbyt zamożne osoby, choćby te mieszkające w krajach rozwijających się. W roku 2009 tego typu urządzenia stanowiły zaledwie 15,8% wszystkich telefonów, w 2011 - 32,5%, a w 2015 ma to być już 54,4% (1,03 mld sztuk). Jeszcze ciekawiej przedstawiają się statystyki dotyczące wzrostu w poszczególnych klasach smartfonów. Rynek tych najtańszych ma się rozwijać w tempie 115,4% rocznie, z kolei modele klasy średniej i wyższej mogą liczyć na wzrost o 16,4%.

Prognoza sprzedaży smartfonów na świecie (fot. IHS iSupply)
Prognoza sprzedaży smartfonów na świecie (fot. IHS iSupply)

W ostatnim czasie na sprzedaży nowoczesnych komórek najwięcej zyskał Samsung (wzrost sprzedaży o ponad 600%), którego tanie modele znalazły wielu nabywców w Chinach i Ameryce Łacińskiej. Świetnie radzi sobie też Apple, a przecież iPhone do tanich nie należy. Ale według IHS niska cena to nie wszystko - równie istotne są prostota obsługi czy liczba aplikacji dostępnych na daną platformę. Duży wpływ na rosnącą popularność smartfonów ma także rozwój szybkiego Internetu w technologii 3G oraz taniejących bądź będących integralną częścią płaconego abonamentu pakietów transferu danych, jak również coraz większej liczby darmowych hot-spotów.

Podobne wnioski wynikają z konkurencyjnego badania przeprowadzonego przez ABI: w 2016 na rynku będzie aż 97% telefonów z ekranem dotykowym (w 2007 - zaledwie 7%, w 2010 - 75%). Autorzy raportu zauważają jednak, że dzisiejsze wyświetlacze są zupełnie inne od tych pierwszych, oporowych. Rewolucję wywołał dopiero iPhone i zastosowany w nim ekran pojemnościowy. Wiele konkurencyjnych urządzeń o lepszych parametrach technicznych, określanych jako iPhone killery, przepadło właśnie przez mało czuły, oporowy wyświetlacz.

Dziś nawet znane z najlepszych fizycznych klawiatur QWERTY BlackBerry w coraz większej liczbie swoich modeli stosuje połączenie dotykowego ekranu oraz tradycyjnych klawiszy. Zresztą telefony bez dotykowego ekranu, ale z tradycyjną klawiaturą alfanumeryczną coraz trudniej kupić (choć pojawiają się także eksperymenty w stylu serii Touch & Type Nokii z dotykowym ekranem oporowym i zwykłą klawiaturą). Czy rzeczywiście już za kilka lat prawie całkowicie wyginą?

Źródło: Cellular NewsPhone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.