RED pokazał, jak wyjść z kryzysu z twarzą. Konkurencjo, patrz i się ucz

RED pokazał, jak wyjść z kryzysu z twarzą. Konkurencjo, patrz i się ucz28.09.2018 11:44
RED Hydrogen One trafi do klientów później, niż planowano

RED ma problemy z produkcją jednego z wariantów zapowiadanego od ubiegłego roku modelu Hydrogen One, czyli "pierwszej na świecie holograficznej maszyny multimedialnej w twojej kieszeni". Klientów, którzy skorzystali z przedsprzedażowej oferty, firma nie zostawia jednak na lodzie.

RED to ceniony producent profesjonalnych kamer i akcesoriów wykorzystywanych w produkcji filmowej. W lipcu ubiegłego roku firma zapowiedziała swój pierwszy smartfon i od razu ruszyła z przedsprzedażą. Ceny niskie nie są:

  • RED Hydrogen One z obudową aluminiową - 1195 dolarów (ok. 4400 zł);
  • RED Hydrogen One z tytanową obudową  - 1595 dolarów (ok. 5880 zł).

Smartfony miały trafić do klientów w pierwszej połowie 2018 roku, ale tak się nie stało. Premiera została przełożona na październik, ale również tego terminu producentowi nie udało się dotrzymać.

Tytanowy RED Hydrogen One pojawi się z jeszcze większym opóźnieniem

Założyciel firmy - James Jannard - poinformował na jej forum, że tytanowy Hydrogen One to "katastrofa".

Wyjaśnił on, że wszystkie kamery RED są produkowane w Kalifornii, dlatego firma ma kontrolę nad całym procesem produkcyjnych. Ze smartfonami jest inaczej, bo w ich przypadku RED jest uzależniony od dostawców, a ci "zawiedli naprawdę mocno".

Już wcześniej Jannard tłumaczył, że przygotowanie tytanowego smartfonu to spore wyzwanie. Materiał ten jest znacznie trudniej dostępny i cięższy w obróbce niż aluminium. Stąd poślizg.

RED wychodzi jednak z kryzysu z twarzą

Wszystkie osoby, które zamówiły w przedsprzedaży wariant tytanowy, dostaną w dniu premiery model aluminiowy. Droższy model dotrze do nich, gdy będzie gotowy do wysyłki.

Co najważniejsze - klienci będą mogli zachować oba telefony

Wychodzi więc na to, że ci, którzy zdecydowali się dopłacić do droższego materiału, zrobili interes życia. Dostaną dwa wysokiej klasy smartfony w cenie jednego.

RED Hydrogen Prototype Hands-On!

Jeśli ktoś zdecyduje się sprzedać tytanowy wariant po jego otrzymaniu, może wyjść na to, że korzysta z telefonu praktycznie za darmo.

Brawo, RED!

Oczywiście klienci mogą być źli na to, że przed rokiem zapłacili za produkt, którego wciąż nie otrzymali. Niemniej podoba mi się sposób, w jaki RED postanowił otrzeć im łzy.

Ta decyzja zapewne nie była łatwa. Rozdawać za darmo telefony, które planowało się sprzedawać za 1200 dolarów? Mało która firma zdecydowałaby się na coś takiego.

RED Hydrogen One - co już wiadomo?

Producent wciąż wiele detali trzyma w tajemnicy. Wiadomo, że smartfon będzie miał:

  • 5,7-calowy holograficzny wyświetlacz;
  • modułową konstrukcję, która pozwoli rozszerzyć jego możliwości;
  • kompatybilność z kamerami RED (ma pełnić funkcję zaawansowanego panelu kontrolnego);
  • algorytm zmieniający dźwięk stereo w przestrzenny;
  • Androida;
  • złącze USB-C i slot na karty microSD.

Przede wszystkim można oczekiwać bardzo dobrego aparatu. Marques Brownlee - vloger, który otrzymał już testowy egzemplarz urządzenia - opublikował na Twitterze obiecujące zdjęcie zrobione Hydrogenem One.

Zdjęcie zrobione smartfonem RED hydrogen One, Źródło zdjęć: © twitter.com/mkbhd
Zdjęcie zrobione smartfonem RED hydrogen One
Źródło zdjęć: © twitter.com/mkbhd

Uwagę przykuwa pięknie rozmyte tło. Co istotne - bokeh jest naturalny, a nie cyfrowy. Wygląda więc na to, że firma użyła dużej, wysokiej jakości matrycy i niezłej optyki. To zresztą nie dziwi. Logo RED na obudowie mówi samo za siebie.

Klienci, którzy skorzystali z oferty przedsprzedażowej, otrzymają pierwsze egzemplarze Hydrogena One 9 października.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.