Czołówka producentów na rynku smartfonów w USA bez zmian, ale Samsung powoli goni Apple'a

Czołówka producentów na rynku smartfonów w USA bez zmian, ale Samsung powoli goni Apple'a11.02.2016 16:28
Samsung i Apple
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Na rynku smartfonów w USA od dłuższego czasu nie było przetasowań wśród czołowych producentów. Nadal rządzi Apple z Samsungiem i to z ogromną przewagą nad resztą.

Na świecie jest kilka kluczowych krajów, na które firmy powinny zwracać szczególną uwagę. Jednym z nich są Chiny, co pokazuje chociażby fakt, że Xiaomi jest 5 producentem na świecie, chociaż działa niemal tylko w Państwie Środka. Na drugie miejsce pod względem liczby aktywnych użytkowników smartfonów wysunęły się Indie i to one - moim zdaniem - mogą stać się kluczowe w najbliższych latach. Nie jest to rynek tak nasycony jak chociażby trzecie w zestawieniu USA czy Europa Zachodnia. Postanowili to sprawdzić analitycy z Parks Associates.

Według tych danych aż w 86 procent gospodarstw domowych z dostępem do szerokopasmowego łącza (USA) jest smartfon. Podobnie jest w krajach Zachodniej Europy, gdzie wynik również oscyluje wokół 80 proc. Dla przykładu została podana Wielka Brytania (76 proc.), Francja (78 proc.), Niemcy (82 proc.) czy Hiszpania (90 proc.). Dalsza część badania dotyczy już tylko Stanów Zjednoczonych.

Na rynku USA bez zmian

Pierwsze miejsce zajmuje Apple, które odpowiada za 40 procent rynku smartfonów w 2015 roku. Drugi jest oczywiście Samsung, który zmniejsza dystans do lidera i ma już 31 proc. rynku. Warto w tym miejscu przypomnieć, że - mimo świetnych wyników finansowych - gigant z Cupertino musi bardziej zróżnicować portfolio swoich usług oraz urządzeń. Świetnym produktem, który mógłby pomóc odskoczyć Koreańczykom wydaje się być mniejszy i tańszy iPhone 5se.

Rynek smartfonów w USA, Źródło zdjęć: © parksassociates.com
Rynek smartfonów w USA
Źródło zdjęć: © parksassociates.com

Czołowa dwójka zapewne szybko nie zostanie pokonana, ponieważ podium zamyka LG z 10 procentami. W wynikach tego badania zostały wyróżnione jeszcze odpowiednio Motorola oraz HTC, ale nie wiadomo jakie jest dokładnie ich udział na rynku USA.

Co ciekawe 1/3 użytkowników iPhone'ów oraz 30 proc. osób korzystających z samsungów ma nadal modele starsze niż 2-letnie. Jest to spowodowane tym, że bardzo wiele osób wybierało abonament właśnie na 24 miesiące i po takim czasie zmieniali smartfona (45 proc. użytkowników). Operatorzy starają się odchodzić od takich umów i skłaniać użytkowników do częstszej zmiany telefonu, co przynosi oczekiwany skutek. W 2011 aż 70 proc. użytkowników miało dwuletnie zobowiązanie, a w trzecim kwartale zeszłego roku było ich tylko 51 procent.

To badanie dostarczyło również kilka innych, ciekawych wyników dotyczących użytkowników smartfonów:

  • Ponad 70 proc. ogląda na nich krótkie filmy, a ponad 40 proc. decyduje się na dłuższe klipy;
  • Prawie 40 proc. używa funkcji rozpoznania głosu, a ponad połowa osób mających iPhone'y korzysta z Siri;
  • 36 proc. używa wykonuje połączenia głosowe używając sieci Wi-Fi;
  • 35 proc. przesyła muzykę na głośniki;
  • 26 proc. używa aplikacji do płacenia zbliżeniowego w sklepach stacjonarnych;
  • 24 osób na 100 ogląda filmy na ekranie zewnętrznym.

Te liczby z każdym kolejnym rokiem będą znacząco rosnąć, a w innych krajach niektóre wartości mogą już teraz być większe, ponieważ łączność LTE w USA jest słabsza niż w wielu krajach. Mnie najbardziej zastanawia to, czy w ciągu najbliższych 2-3 lat Samsungowi uda się wyprzedzić swojego największego konkurenta w USA. Android jest już popularniejszym systemem w tym kraju, ale Samsung w pojedynkę wciąż nie daje rady z iPhone'ami.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.