Rynek tabletów w 2015 będzie słabszy niż w roku poprzednim. Winowajcą są phablety

Rynek tabletów w 2015 będzie słabszy niż w roku poprzednim. Winowajcą są phablety30.05.2015 11:41
Colorful Close Up of using tablet in the park
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Tablety przez długi czas cieszyły się coraz większym zainteresowaniem, ale prawdopodobnie ten rok będzie dla nich słabszy niż poprzedni. Winowajcą są między innymi phablety, które skutecznie zabierają rynek 7 i 8-calowym urządzeniom.

Niedawno pisaliśmy, że dzięki Apple'owi phablety stają się coraz popularniejsze, na czym zyskują również inni producenci. Niestety z tego faktu nie cieszą się producenci tabletów, ponieważ ich urządzenia, szczególnie te mniejsze, tracą sens dla posiadaczy ogromnych smartfonów. Przewidywania IDC nie są dla nich łaskawe, a ten rok będzie prawdopodobnie gorszy niż poprzedni.

Warto najpierw zaznaczyć, że wcześniejsze przewidywania zakładały sprzedaż tabletów oraz urządzeń 2 w 1 (hybrydy) w tym roku na poziomie 234,5 miliona sztuk, co oznaczałoby wzrost w stosunku do 2014 roku o 2,1%. Aktualnie wynik ten jest sporo słabszy, bo według IDC ten rok zostanie zamknięty z wynikiem 221,8 milionów sprzedanych urządzeń, co oznacza spadek o 3,8%. Według osoby odpowiedzialnej za narzędzie "Worldwide Mobile Device Tracker" w IDC, powody takiego stanu rzeczy są następujące:

Ryan Reith:

Droga dotycząca wybieranych tabletów ze względu na ekran zaczęła się kształtować i udział małych urządzeń na rynku będzie spadać. W 2014 było to 64%, w tym spadnie do 58%, a w roku 2019 będzie niższe niż 50%. To ilustruje jaki wpływ na rynek mają phablety. Ich użytkownicy nie mają już potrzeby kupowania tabletu. Może to również powodować, że większe urządzenia będą droższe.

Ciekawe wygląda również podział ze względu na łączność jaką oferują tablety. Na poniższej tabeli można zobaczyć jak będzie rozkładać się sprzedaż urządzeń wyposażonych w łączność GSM oraz tych tylko z WiFi.

Przewidywana sprzedaż tabletów ze względu na podział WiFi oraz łączność GSM, Źródło zdjęć: © IDC
Przewidywana sprzedaż tabletów ze względu na podział WiFi oraz łączność GSM
Źródło zdjęć: © IDC

Skomentował tę sytuację dyrektor działu badań, który jest odpowiedzialny również za tablety w IDC.

Jean Philippe Bouchard:

Widzimy, że tablety oraz hybrydy wyposażone w łączność GSM odnotowują duży wzrost w niektórych częściach świata i to może być duża szansa dla całego tego rynku. Te urządzenia spełniają szereg potrzeb dostawców i operatorów z całego globu. Operatorom oferują one niższy koszt na zwiększenia swojej bazy użytkowników niż w wypadku smartfonów.

Jest to moim zdaniem bardzo rozsądny trend, ponieważ tablety z 4G LTE bywają bardzo przydatne, gdy potrzebujemy większej wygody niż w przypadku smartfona, a jesteśmy poza zasięgiem sieci WiFi. Sam posiadam hybrydę, która oferuje mi tylko łączność WiFi i już nie raz narzekałem na takie rozwiązanie. Przy wyborze kolejnego urządzenia łączność LTE będzie niezbędna i najwyraźniej coraz więcej użytkowników na świecie myśli podobnie.

Źródło: idc.com via digitimes.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.