Samsung w poprzednim roku na badania i rozwój wydał niemal 14 miliardów dolarów! To rekord

Samsung w poprzednim roku na badania i rozwój wydał niemal 14 miliardów dolarów! To rekord11.03.2015 02:52
Samsung Galaxy S6 edge
Źródło zdjęć: © Samsung
Konrad Błaszak

Samsung nie jest innowacyjny. Każda generacja Galaxy jest niemal taka sama. Koreańczycy powinni przestać tracić pieniądze na reklamę, a zacząć inwestować w rozwój i badania. Wiele takich i podobnych komentarzy przeczytałem pod wpisami dotyczącymi koreańskiej firmy. Wyglądają one szczególnie ciekawie gdy zobaczy się, że Samsung w zeszłym roku wydał na badania i rozwój prawie 14 miliardów dolarów.

Pierwszy tekst jaki tu napisałem dotyczył właśnie Samsunga, a konkretniej tego, że moim zdaniem jest to firma nie tylko innowacyjna, ale również słuchająca swoich klientów. Oczywiście zdania na ten temat był podzielone. Część z Was stukała się w głowę, ale sporo osób doszło do podobnych wniosków jak ja. Teraz dzięki BusinessKorea wiemy, ile rzeczywiście środków Koreańczycy przeznaczają na bycie innowacyjnym.

Według wyników audytu, firma Samsung Electronics przeznaczyła w poprzednim roku na badania i rozwój 13,8 miliarda dolarów. Jest to 7,4% zysków z całej sprzedaży, które wyniosły 185 miliardów dolarów. Warto odnotować, że mimo gorszych niż zakładane wyników finansowych (spadek sprzedaży o 9,8%) wydatki na badania wzrosły o 3,7% w stosunku do roku poprzedniego. Co ciekawe, Koreańczycy również zmniejszyli wydatki na reklamę o 9,4% do 3,4 miliarda dolarów oraz sumy przeznaczane na promocję sprzedaży (o 3,2% do 6,9 miliarda dolarów).

Oczywiście wydatki na rozwój i badania nie dotyczą tylko zagiętych ekranów, które zobaczyliśmy w modelach Note Edge oraz Galaxy S6 edge. Trzeba pamiętać, że Samsung tworzy swoje procesory, jest potentatem jest chodzi o pamięć RAM do urządzeń mobilnych oraz wytwarza inne podzespoły jak chociażby ekrany trafiające do produktów Apple. Nie mówiąc już o całej innej elektronice.

Nie ważne, jaki mamy stosunek do Samsunga, ale jedno trzeba mu przyznać. Jak już Koreańczycy za coś się wezmą to nie interesują ich półśrodki. Wydatki na badania i rozwój są po prostu astronomiczne szczególnie, że są one niemal 3-krotnie wyższe niż w przypadku Apple. Można śmiało stwierdzić, że koniec koreańskiej firmy, o którym mówił między innymi CEO Cyanogen nie nadejdzie tak szybko.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.