Samsung znów jest największym producentem smartfonów na świecie

Samsung znów jest największym producentem smartfonów na świecie30.04.2015 14:16
Samsung Galaxy S6
Źródło zdjęć: © Samsung
Konrad Błaszak

Samsung znowu jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o ilość smartfonów dostarczonych na rynek. O ponad 20 milionów urządzeń wyprzedził Apple'a i chce jeszcze bardziej wzmocnić swoje udziały na rynku tańszych produktów.

Kilka dni temu poznaliśmy wyniki finansowe firmy z Cupertino za ostatnie 3 miesiące, które są znakomite. Zapewne większość fanów zastanawiała się, jak przy Apple'u wypadnie Samsung i znamy już odpowiedź. Przychód całej firmy wyniósł 44 miliardy dolarów, a zysk operacyjny to 5,63 miliardów dolarów.

Nas najbardziej interesuje oczywiście dział mobilny, któremu w zakończonym kwartale udało osiągnąć się 24 miliardy dolarów przychodu oraz 2,5 miliarda zysku operacyjnego. Nie są to tak duże liczby jak w przypadku Apple'a (58 mld dolarów przychodu, 13,6 mld dolarów zysku), ale pod względem liczby dostarczonych na rynek smartfonów Samsung wypada dużo lepiej.

Ilość smartfonów dostarczonych na rynek, Źródło zdjęć: © Strategy Analytics
Ilość smartfonów dostarczonych na rynek
Źródło zdjęć: © Strategy Analytics

Według danych przygotowanych przez Strategy Analytics, Samsung wrócił na fotel samodzielnego lidera jeśli chodzi o liczbę dostarczonych na rynek smartfonów (w ubiegłym krartale lepiej poradził sobie Apple). Dd stycznia do końca marca tego roku dostarczył 83,2 mln urządzeń. Oznacza to wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału o 8,7 milionów urządzeń, ale spadek w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o prawie 6 milionów sztuk. Wzrost Koreańczycy zawdzięczają przede wszystkim dużym zainteresowaniem produktami z serii Galaxy A. Warto odnotować, że wyniki nie obejmują ciepło przyjętego przez rynek Galaxy S6, który do sklepów trafił w kwietniu.

Apple znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 61,2 mln smartfonów, a podium zamyka Lenovo wraz z Motorolą (18,8 milionów urządzeń). Do tego podsumowania załapał się jeszcze Huawei, który na rynek dostarczył 17,3 milionów produktów.

W drugim kwartale tego roku liczba wszystkich smartfonów dostarczonych do sklepów wyniosła 345 milionów sztuk, co oznacza 21% procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim.

Procent smartfonów dostarczonych na rynek, Źródło zdjęć: © Strategy Analytics
Procent smartfonów dostarczonych na rynek
Źródło zdjęć: © Strategy Analytics

Taki wynik pozwolił Samsungowi zdobyć 24,1% rynku smartfonów, które trafiły do sprzedaży w danym okresie. Daje to spory wzrost w stosunku do ostatniego kwartału 2014 roku na poziomie 4,5 punktu procentowego, ale spadek w stosunku do zeszłego roku, kiedy to Koreańczycy mieli ponad 30% rynku.

Apple osiągnął w pierwszym kwartale 2015 17,7% tortu wśród dostawców smartfonów, co oznacza spadek z 19,6% w poprzednich trzech miesiącach (rok temu 15,3%). Lenovo/Motorola i Huawei zdobyły odpowiednio 5,4 oraz 5%. Warto odnotować, że czołowa czwórka dostarczyła na rynek ponad połowę wszystkich smartfonów jakie trafił do sklepów.

Warto pamiętać, że Samsung musi teraz walczyć na kilku frontach, ponieważ na wielu rynkach jak Chiny czy Indie lokalne firmy mają coraz mocniejsza pozycję i podbierają mu klientów. Zapewne w najbliższym czasie poznamy nowe urządzenia ze średniej półki. Poza tym nie możemy zapominać, że sprzedaż Galaxy S6 może osiągnąć nawet 70 milionów, co jeszcze poprawi wyniki w przyszłych kwartałach. Biorąc to pod uwagę, pozycja koreańskiej firmy wydaje się na razie niezagrożona.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.