Samsung chciał wyśmiać iPhone'a 14. Efekt jest odwrotny od zamierzonego

Samsung chciał wyśmiać iPhone'a 14. Efekt jest odwrotny od zamierzonego09.09.2022 17:19
iPhone 14 (Tayfun Coskun/Anadolu Agency via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Anadolu Agency

Wielu konsumentów myśli, że iPhone 14 jest lepszy niż w rzeczywistości. Wszystko dzięki Samsungowi.

Samsung w swoich reklamach uderzał w Apple'a już wielokrotnie. Przy okazji premiery iPhone'a 14 działania zostały zintensyfikowane, ale jedna z kampanii zdaje się być wyjątkowo przestrzelona.

Samsung nabija się z nagrywania 8K w iPhonie 14 Pro

W USA dostrzeżony został billboard, który w założeniu ma wyśmiać nowy telefon Apple'a.

"Witaj na imprezie, Apple. My nagrywamy w 8K od 2 lat, 6 miesięcy, 4 dni, 28 minut i 51 sekund" - czytamy.

Całkiem błyskotliwe, prawda? Samsung w pomysłowy sposób podkreśla, że jego telefony miały funkcję nagrywania 8K dużo wcześniej. Trafiła ona przecież do serii Galaxy S20 już w 2020 roku.

Problem w tym, że iPhone 14 Pro nawet nie ma nagrywania 8K

Przed premierą nowych smartfonów faktycznie pojawiły się plotki, według których Apple zastosował nową matrycę 48 Mpix, by umożliwić nagrywanie 8K. Na płotkach się jednak skończyło. Maksymalna rozdzielczość wideo w iPhone'ach 14 i 14 Pro to 4K.

Billboard Samsunga sugeruje, że iPhone 14 Pro uzbrojony jest w funkcję, której tak naprawdę zabrakło. W oczach osób, które go zobaczą, smartfon będzie się wydawał lepszy niż w rzeczywistości jest.

Podejrzewam, że billboard został szybko zdjęty, ale mleko już się rozlało. Jego zdjęcie lata po reddicie, Twitterze i wielu innych serwisach. Część mediów podaje błędną informację, że iPhone 14 Pro nagrywa w 8K, a kampania Samsunga jest odpowiedzią na tę funkcję.

Efekt jest więc taki, że tysiące osób będą miały wyolbrzymione mniemanie o możliwościach nowego iPhone'a. Apple powinien wysłać Samsungowi list z podziękowaniami.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.