Galaxy A50 już w Polsce w niezłej cenie. Samsung poczuł na plecach oddech konkurencji

Galaxy A50 już w Polsce w niezłej cenie. Samsung poczuł na plecach oddech konkurencji18.03.2019 17:27

Samsung Galaxy A50 to smartfon ze średniej półki cenowej, który odziedziczył część rozwiązań po flagowym Galaxy S10. Polska cena jest - jak na Samsunga - zaskakująco atrakcyjna.

Galaxy A50 już przed kilkoma dniami pojawił się na stronach pierwszych sklepów, ale otrzymałem informację, że cena nie jest ostateczna i może się jeszcze zmienić. Wreszcie jednak Samsung o starcie sprzedaży poinformował oficjalnie.

Samsung Galaxy A50: cena w Polsce

Wariant z 4 GB pamięci RAM i 128 GB pamięci kosztuje 1599 zł. Oczywiście w dobie Xiaomi Mi 9 za 1899 zł taka wycena nie robi wielkiego wrażenia, ale pamiętajmy, że Samsung to lider rynku, który dotychczas mocno się cenił.

Dość wspomnieć, że w ubiegłym roku popularny Galaxy A8 startował z poziomu 2099 zł, a szału na tle konkurencji nie było. Dość duże ramki i pojedyncze aparaty na tle konkurencji wypadały blado.

Galaxy A50 jest natomiast całkiem solidnie wyposażony

Wyliczmy:

  • ekran AMOLED z małymi ramkami i niewielkim wcięciem na aparat;
  • czytnik linii papilarnych w wyświetlaczu;
  • potrójny aparat z ultraszerokokątnym obiektywem i sensorem do detekcji głębi;
  • wydajny Exynos 9610 z czterema rdzeniami Cortex-A73 i czterema A53;
  • spora bateria 4000 mAh.

Na tle mid-range'ów, które Samsung wypuszczał w ostatnich latach, nie ma biedy. A poziom cenowy ten sam, z którego startował znacznie przecież gorzej wyposażony Galaxy A6+.

Lekkim zgrzytem jest jedynie obudowa nazwana 3D Glasstic, która - choć efektownie odbija światło - łączy tworzywa sztuczne imitujące szkło i metal. Mimo tego nadchodzący Huawei P30 Lite będzie miał jednak solidną, markową konkurencją.

Galaxy A50 to dowód na to, że Samsung poczuł na plecach oddech chińskiej konkurencji

Jak to Samsung zgrabnie ubrał w słowa w informacji prasowej, Galaxy A50 oferuje "ulepszenia w zakresie kluczowych funkcji tak, aby sprostać stale zmieniającym się potrzebom użytkowników".

Te "zmieniające się potrzeby użytkowników" nie wzięły się znikąd. Chińskie marki jak Xiaomi czy Huawei (oraz należący do niego Honor) przyzwyczaiły konsumentów do tego, że za dużo mniej niż 2000 zł można kupić telefon, który ma solidną specyfikację, wygląda jak flagowiec i ma podobne, wdzięczne marketingowe funkcje.

Samsung natomiast w ostatnich latach skupiał się na segmencie premium i zdawał się sądzić, że modelom ze średniej półki wystarczy znane logo na obudowie. Galaxy A50 to natomiast zupełnie inna para kaloszy. Potrójny aparat i ekranowy czytnik linii papilarnych w smartfonie za 1600 zł? To coś, o co jeszcze rok temu bym Koreańczyków nie podejrzewał.

Oby tak dalej, Samsungu.

Zobacz również:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.