Samsung kupuje firmę Harman. Co może z tego wyniknąć dla użytkowników smartfonów?

Samsung kupuje firmę Harman. Co może z tego wyniknąć dla użytkowników smartfonów?14.11.2016 13:43
Samsung kupuje Harman International Industries
Mateusz Żołyniak

Samsung poinformował dzisiaj o dość sensacyjnej inwestycji - południowokoreański gigant wykupił Harman International Industries za 8 miliardów dolarów.

Harman i należące do firmy marki w rękach Samsunga

Samsung Electronics i Harman International Industries poinformowali dzisiaj o zawarciu porozumienia. W jego ramach Koreańczycy wykupią amerykańską firmę za łączną kwotę sięgającą ok. 8 miliardów dol. (112 dol za akcję).

Harman to jeden z największych producentów konsumenckich, samochodowych i biznesowych rozwiązań audio, które wprowadzane są pod różnymi markami. Do Amerykanów należy ponad 20 znanych brandów, w tym m.in.:

  • AKG Acouctics (słuchawki i mikrofony),
  • AMX (rozwiązania wideo),
  • Bang & Olufsen Automotive (rozwiązania samochodowe),
  • Crown Audio (wzmacniacze),
  • DigiTech (produkty gitarowe),
  • Harman/Kardon (głośniki i rozwiązania samochodowe),
  • Infinity (głośniki i rozwiązania samochodowe),
  • JBL (słuchawki, głośniki, wzmacniacze i rozwiązania samochodowe),
  • Lexicon (rozwiązania do przetwarzenia dźwięku),
  • Mark Levinson (rozwiązania samochodowe),
  • Martin Professional (rozwiązania oświetleniowe),
  • Revel (głośniki),
  • Selenium (słuchawki, głośniki i wzmacniacze),
  • Soundcraft (miksery audio),
  • Studer (miksery audio).

Warto dodać, że Harman International Industries ma prawa do korzystania z innych znanych marek. Wśród nich m.in. Bang & Olufsen i Bowers & Wilkins.

Samsung inwestuje w rozwiązania samochodowe

Samsung chce wykorzystać rozwiązania samochodowe Harmana
Samsung chce wykorzystać rozwiązania samochodowe Harmana

Wykupienie Harmana ma pomóc południowokoreańskiemu gigantowi w walce o rynek samochodowych rozwiązań audio, którego wartość do 2025 roku ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. Już teraz technologie amerykańskiej firmy i należącej do nich marek można znaleźć w ponad 30 mln samochodów.

Samsungowi zależy na systemach samochodowych i innych rozwiązaniach, które wykorzystywane są w pojazdach łączących się z siecią (telemetryczne, związane z bezpieczeństwem, informacyjne). Ogromne znaczenie mają również podpisane już długoletnie umowy współpracy z największymi producentami samochodów.

Korzyści dla użytkowników smartfonów?

Koreańczycy od razu zapowiadają, że mają zamiar wykorzystać rozwiązania Harmana także w innych segmentach. Nie zdradzają na razie szczegółów, mówiąc jedynie o rozszerzeniu i ulepszeniu oferty produktów konsumenckich i profesjonalnych.

Bezprzewodowy głośnik Harman/Kardon
Bezprzewodowy głośnik Harman/Kardon

Nietrudno wyobrazić sobie jednak, jakie korzyści z wykupienia amerykańskiej firmy dostaną użytkownicy smartfonów. Są to m.in.:

  • nowe rozwiązania audio w modelach Galaxy (Harman/JBL współpracował już przy tworzeniu głośników m.in. w linii Alcatel Idol 4);
  • zestawy słuchawkowe JBL/AKG w zestawach z telefonami lub modele opracowane z tymi firmami;
  • nowe akcesoria audio (głośniki przenośne czy domowe), które będą szybko parowane z modelami Galaxy i zarządzane z poziomu smartfona;
  • lepsza współpraca smartfonów z systemami samochodowymi i ich bezproblemowa obsługa;
  • inteligentny głośnik (z wbudowanym asystentem Viv), który - w parze ze smartfonem - będzie służył do zarządzania siecią połączonych urządzeń.

Co z tego wypali? Cóż, o tym przekonamy się dopiero za jakiś czas. Być może już przy okazji premiery Galaxy S8...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.