Samsung to nie tylko smartfony. Firma to nie gigant, a hekatonchejron

Samsung to nie tylko smartfony. Firma to nie gigant, a hekatonchejron02.11.2016 19:43
Samsung Austin Semiconductor
Źródło zdjęć: © samsung
Mateusz Żołyniak

Nieudane wprowadzenie Note'a 7 i przedwczesne zakończenie jego produkcji bardzo zabolało Samsunga. Koreańczycy mają jednak to szczęście, że nie zajmują się tylko produkcją smartfonów...

Przewidywane spadki kwartalne Samsunga

Południowokoreański giganta opublikował niedawno wyniki finansowe za trzeci kwartał tego roku. W oświadczeniu prasowym firmy czytamy:

Samsung:

Firma Samsung Electronics ogłosiła wyniki finansowe za III kwartał zakończony 30 września 2016 r. Przychody Samsung za ten kwartał wyniosły 47,82 biliona KRW, co stanowi spadek o 3,87 biliona KRW rok do roku, natomiast zysk z działalności operacyjnej za III kwartał wyniósł 5,20 biliona KRW, czyli rok do roku obniżył się o 2,19 biliona KRW.

Główny wpływ na spadek dochodów całego Samsung Electronics ma oczywiście wycofanie ze sprzedaży Galaxy Note 7. Spowodowane tym straty doprowadziły do spadku przychodów rok do roku działu IT i Komunikacji Mobilnej aż o 96 proc. Mogłoby być jednak o wiele gorzej.

Samsung to nie tylko linia Galaxy

Mogłoby, ponieważ Samsung Electronics operuje też w wielu innych segmentach rynku. Straty, które wynikły z nieudanego wprowadzenia Note'a 7, firmie udało się zmniejszyć dzięki bardzo dobrej sprzedaży telewizorów SUHD i sprzętu domowego klasy premium.

Samsung nieźle radzi sobie również na polu podzespołów. Dział zajmujący się ich produkcją wypadł w ostatnim kwartale gorzej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (korekta cen pamięci DRAM i wzmocnienie koreańskiego wona), ale zauważalnie zwiększył sprzedaż rozwiązań SSD i elastycznych paneli OLED.

Dysk SSD Samsunga
Dysk SSD Samsunga

Koreańczycy szacują, że sprzedaż pamięci V-NAND SSD w czwartym kwartale tego roku umożliwi zwiększenie przychodów rok do roku działu półprzewodników, a wyniki oddziału wyświetlaczy zostaną poprawione dzięki sprzedaży paneli LCD, nawet mimo mniejszych dostaw ekranów OLED.

Koreańczycy inwestują w nowe rozwiązania

Rezultaty osiągane przez wspomniane działy mają być na tyle dobre, że przełożą się na przychody całego Samsung Electronics. Firma twierdzi, że w przyszłym roku dołoży starań, aby jeszcze bardziej poprawić wyniki sprzedażowe oddziałów zajmujących się produkcją podzespołów.

Informacje płynące z Korei Południowej wskazują, że nie są to czcze zapowiedzi. Gigant ma zainwestować nawet rekordowe 24 mld dol. w produkcję pamięci flash i ekranów wykonanych w technologii OLED. Na tym jednak nie koniec.

Samsung poinformował dzisiaj, że zainwestował kolejny miliard dol. w placówkę zajmującą się produkcją procesorów, która znajduje się w teksańskim Austin. Nie brzmi to imponująco w porównaniu do wspomnianych 24 mld dol., ale warto wspomnieć, że Samsung w oddział ten wpakował już 16 mld. dol.

Samsung jak hekatonchejron

Inwestycje firmy mają przełożyć się na zwiększenie produkcji podzespołów, poprawienie ich jakości i wdrożenie nowych technologii. Samsung chce nie tylko, aby jego urządzenia były bardziej atrakcyjne dla użytkowników. Zrobi on również wiele, aby produkowane przez niego podzespoły budziły zainteresowanie jeszcze większej liczby partnerów. Także tych, z którymi konkuruje na rynku mobilnym.

Hekatonchejron, Źródło zdjęć: © godofwarwiki
Hekatonchejron
Źródło zdjęć: © godofwarwiki

Koreańska firma bezsprzecznie jest gigantem, ale chyba lepszym określeniem jest hekatonchejron, znany z greckiej mitologii olbrzym o pięćdziesięciu głowach i stu rękach. Ten, nawet gdy stracił część głów i rąk, wciąż miał ich na tyle, żeby móc rzucać głazami w tytanów. Samsung może i stracił swój kluczowy produkt na drugą połowę tego roku, ale ma ich tak wiele w ofercie, że jest w stanie pozbierać się błyskawicznie.

Co byłoby, gdyby firma produkowała tylko smartfony? Na to pytanie odpowiedź znajdziecie we wpisie Mirona.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.