Samsung traci udziały, więc odchodzi szef działu smartfonów. Będzie rewolucja?

Samsung traci udziały, więc odchodzi szef działu smartfonów. Będzie rewolucja?01.12.2015 15:08
J.K. Shin podczas Samsung Galaxy Unpacked 2015
Źródło zdjęć: © Samsung Newsroom/flickr
Mateusz Żołyniak

Potwierdziły się ostatnie przewidywania analityków. J.K. Shin ustępuje z fotela szefa działu Samsunga zajmującego się produkcją smartfonów. Jego miejsce zajmie Dongjin Koh, którego głównym zadaniem będzie lepsze radzenie sobie z konkurencję ze strony Apple’a, Huaweia czy Xiaomi.

Sugestie dotyczące odsunięcia Jong-Kyun Shina od zarządzania działem smartfonów pojawiły się już rok temu, gdy Samsung zanotował wyraźne spadki zysków w tym segmencie rynku, ale wtedy zachował on swoją pozycję. Teraz jednak, w obliczu niezadowalających wyników sprzedaży flagowego Galaxy S6, zmiany okazały się koniecznością. Potwierdził to w rozmowie z agencją Reuters profesor Kim Sang-Jo, ekonomista z Uniwersytetu Hansung.

prof. Kim Sang-jo:

Prawdą jest, że Shin w przeszłości miał znakomite osiągnięcia, jednak bezdyskusyjny jest też fakt, że wyniki sprzedaży Galaxy S6 były poniżej oczekiwań, dlatego potrzebny był nowy lider. Dzisiejsze nominacje wskazują potrzebę stworzenia systemu zarządzania, który będzie w stanie aktywnie odpowiadać na ruchy ze strony Xiaomi i innych chińskich firm.

Odsunięcie J.K. Shina od działu smartfonów nie jest równoznaczne z jego odejściem z Samsunga. W dalszym ciągu będzie on pełnił funkcję wicedyrektora naczelnego Samsung Electronics, a do tego zajmie się prowadzeniem całego działu mobilnego firmy. Shin będzie teraz odpowiedzialny za długoterminową strategię oraz rozwój nowych gałęzi biznesu mobilnego.

Dongjin Koh, będący do tej pory szefem działu R&D w Samsung Mobile, nie będzie miał prostego zadania na nowym stanowisku. W odpowiedzi na zeszłoroczne spadki udziałów w rynku i sprzedaży urządzeń mobilnych, Samsung wprowadził zupełnie nowe, tańsze linie smartfonów, ograniczył liczbę dostępnych modeli oraz poprawił jakość wykonania topowych urządzeń i obniżył ich cenę. Mimo to południowokoreański gigant wciąż traci udziały w segmencie premium na rzecz Apple'a i Huaweia, a Xiaomi i inni chiński producenci skutecznie podgryzają firmę w pozostałych segmentach rynku.

Koh, który odgrywał kluczową rolę we wprowadzaniu linii Galaxu S6 i Galaxy Note 5, według analityków będzie musiał usprawnić reakcję firmy na nowe trendy na rynku. Szczególnie, gdy idzie o wprowadzanie nowoczesnego oprogramowania i usług (jak Knox czy mobilny system płatności). Profesor Chang Sea-jin z Korea Advanced Institute of Science and Technology w rozmowie z Reutersem sugeruje, że D.J. Koh - podobnie jak J.K. Shin - jest osobą związaną głównie ze sprzętem. Analityk nie wierzy więc, że Samsung prędko odejdzie od strategii skupionej na hardwarze. O tym, czy okaże się to prawdą, przekonamy się zapewne już przy okazji premiery kolejnych flagowców z serii Galaxy S.

Źródło: Reuters

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.