Samsung zmienia strategię o 180 stopni. Jego smartfony mają się zmienić nie do poznania

Samsung zmienia strategię o 180 stopni. Jego smartfony mają się zmienić nie do poznania16.12.2022 20:35
TM Roh raz jeszcze odmieni smartfony Samsunga?
Źródło zdjęć: © Samsung

Mniej cięcia kosztów, więcej nacisku na jakość - oto plan Samsunga na najbliższe miesiące.

W 2020 roku na czele działu Samsunga odpowiedzialnego za produkcję smartfonów stanął nowy szef. TM Roh szybko dał się poznać jako lider mający obsesję na punkcie redukcji kosztów.

Pierwszym smartfonem zaprojektowanym pod jego rządami był Galaxy Note 20. Przed dwoma latami nazwałem go "smartfonem zaprojektowanym przez księgowych", przytaczając długą listę powodów, dla których był to prawdopodobnie najgorszy reprezentant tej serii w historii. Później okazało się, że był to reprezentant ostatni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dość wspomnieć, że Note 20 - mimo cen sięgających 4849 zł - miał obudowę wykonaną z kiepskiej jakości tworzywa sztucznego, które rysowało się od patrzenia. Był to pierwszy plastikowy smartfon premium Samsunga od 2014 roku.

Galaxy Note 20 miał obudowę wyjątkowo podatną na zarysowania, Źródło zdjęć: © Miron Nurski
Galaxy Note 20 miał obudowę wyjątkowo podatną na zarysowania
Źródło zdjęć: © Miron Nurski

Z plastiku Koreańczycy szybko się wycofali, ale cięcia kosztów widać na wielu innych polach. Wspomnę tylko, że:

  • najnowszy Galaxy S22 Ultra ma w podstawowej wersji mniej pamięci RAM niż S20 Ultra z 2020 roku;
  • najnowszy Galaxy S22 ma ekran o niższej rozdzielczości niż Galaxy S6 z 2015 roku;
  • pierwszy Galaxy Fold był sprzedawany w zestawie z etui i słuchawkami Bluetooth, a najnowszy Galaxy Z Fold 4 ma w pudełku tylko przewód zasilający.

Trzeba uczciwie przyznać, że od kiedy TM Roh stanął za sterami, wydarzyło się też sporo dobrego. Przede wszystkim Samsung ma dziś absolutnie najlepsze i najdłuższe wsparcie aktualizacyjne ze wszystkich producentów smartfonów z Androidem. Nie zmienia to jednak faktu, że cięcia widać na każdym kroku.

Samsung kończy z cięciem kosztów. Pierwsze efekty są już nawet widoczne na horyzoncie

Koreańskie media donoszą, że w siedzibie Samsunga odbyło się ważne spotkanie strategiczne dotyczące rynku smartfonów. Kierownictwo firmy ma być niezadowolone z polityki cięcia kosztów i domagać się zmian.

Włodarzom firmy marzy się ponoć "znalezienie sposobów na wzmocnienie konkurencyjności smartfonów" bez oglądania się na koszty produkcji. Priorytetem ma być doświadczenie użytkownika.

Nowa strategia ma pomóc Samsungowi w wydostaniu się z "kanapkowej sytuacji", w której się aktualnie znajduje. Kierownictwo zauważyło ponoć, że z jednej strony Apple im ucieka, a z drugiej gonią ich Chińczycy.

Wygląda na to, że jeszcze przed strategicznym spotkaniem Samsung zaczął obierać inny kierunek. Wiadomo już, że nadchodzący Galaxy S23 globalnie będzie kontrolowany przez upragnionego przez konsumentów Snapdragona 8 Gen 2. Nieoficjalnie mówi się nawet o jego podkręconej wersji, która ma być zarezerwowana ekskluzywnie dla Samsunga.

Dotychczas flagowce dostępne w Europie wykorzystywały czipy z linii Exynos. Choć zapewne są one tańsze w produkcji, powszechnie uznawane są one za jednostki niższego sortu, z uwagi na niższą wydajność czy większe zapotrzebowanie na energię.

Z pewnością na stosowaniu lepszych procesorów się nie skończy. Skoro jednak nowa strategia ma być dopiero omawiana, więcej jej owoców zobaczymy raczej dopiero w drugiej połowie przyszłego roku.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.