Sięgasz po iPhone'a, a tu reklamy. Apple zwęszył nowy biznes

Sięgasz po iPhone'a, a tu reklamy. Apple zwęszył nowy biznes16.08.2022 16:19
An Apple Inc. iPhone 13 Pro smartphone at one of the company's stores in Sydney, Australia, on Friday, March 18, 2022. The debut of Apple's latest iPhone brings a change to the way its U.S. customers can purchase the device, a move toward cutting wireless carriers out of the process and giving the tech giant more control. Photographer: Brent Lewin/Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg, © 2022 Bloomberg Finance LP

Jeśli ostatnie doniesienia się potwierdzą, na Apple'a może spłynąć fala hejtu. Nie zdziw się, jeśli twój iPhone za 6000 zł zostanie nafaszerowany reklamami.

Systemowe reklamy na platformie iOS nie są oczywiście całkowitą nowością. Póki co Apple podchodził jednak do tematu dość ostrożnie, ograniczając się głównie do płatnych wyników wyszukiwania w App Storze czy nieinwazyjnych banerów w aplikacji giełdowej oraz niedostępnej w Polsce usłudze Apple News.

Wkrótce reklam na iPhone'ach może być jednak znacznie, znacznie więcej.

Apple chce drastycznie pomnożyć zyski z reklam na iPhone'ach

Dotychczas biznes reklamowy Apple'a ma generować ok. 4 miliardy dolarów przychodów rocznie. Zarząd firmy chce jednak, by wartość ta stała się 2-cyfrowa.

Według Marka Gurmana z Bloomberga, czyli dziennikarza wyjątkowo dobrze zaznajomionego z planami Apple'a, firma chce zwiększyć ilość wyświetlanych reklam.

Producent iPhone'ów ma już wewnętrznie testować płatne wyniki wyszukiwania w Mapach. Dzięki temu restauracja mogłaby zapłacić za to, by po wpisaniu hasła "pizza" jej lokal pojawił się na pierwszym miejscu.

W App Storze reklamy mają pojawiać się już nie tylko w wyszukiwarce, ale i na karcie głównej oraz w zakładkach pobierania. Gurman twierdzi, że sponsorowane treści zawitają również do aplikacji Książki i Podcasty. Ich ilość może zostać zwiększona także na platformie Apple TV+.

Podczas ostatniego spotkania z inwestorami, Tim Cook miał poświęcić więcej uwagi biznesowi reklamowemu niż słuchawkom, rozszerzonej rzeczywistości, sztucznej inteligencji czy usługom zdrowotnym.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.