Najpopularniejsi producenci telefonów w Polsce i na świecie

Najpopularniejsi producenci telefonów w Polsce i na świecie05.05.2015 08:36
Mobile phones background. Pile of different modern smartphones. 3d
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Konrad Błaszak

Chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że Samsung jest najpopularniejszym producentem smartfonów w Polsce. O jakiej przewadze jednak mówimy?

Regularne badania rynku prowadzone przez StatCounter potwierdzają dominację Koreańczyków, ale nie w każdym zakątku świata. W jaki sposób gromadzone są te dane? Tę kwestię poruszyłem, gdy przyglądałem się udziałom systemów operacyjnych w Polsce i na świecie.

Dane zostały zebrane w oparciu o witryny korzystające z opracowanego przez StatCountera trackera służącego do monitorowania aktywności na stronach internetowych, które miesięcznie generują miliardy wyświetleń (w samym czerwcu 2013 2,6 mld globalnie i 14 mln w Polsce).

Najnowsze dane zostały zebrane w kwietniu 2015 oraz obejmują jedynie telefony.

Telefony w Polsce, Źródło zdjęć: © statcounter.com
Telefony w Polsce
Źródło zdjęć: © statcounter.com

W Polsce, jak widać, wyraźnie króluje Samsung, który zebrał 34,8% rynku. Zaskoczeniem nie jest również druga pozycja LG z 19,11%, wszak firma mocno przykłada się do średniej półki cenowej. Swego czasu sporą popularnością cieszyła się linia L-Style, a i ostatnio pojawiło się sporo interesujących nowości.

Zaskoczeniem może być ostatnie miejsce na podium, które należy do Sony Ericssona. Spółka przestała istnieć w 2011 roku, ale użytkownicy jej smartfonów wciąż są zauważalni w polskiej sieci. To pokazuje, jak rzadko Polacy zmieniają telefony, a jeśli zmieniają, starsze modele bynajmniej nie idą na śmietnik. Sam mam zresztą jeden sprawny telefon tej firmy, który trzymam na wszelki wypadek. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że - jeśli wierzyć badaniu - smartfony Sony Ericssona są u nas dużo popularniejsze niż słuchawki... Sony.

Ważne dla tego badania jest również to, że aż 9,45% urządzeń z nieznanych przyczyn nie zostało rozpoznanych, co może oznaczać, że są to modele bardzo mało popularnych firm lub na tyle stare, że system już ich nie klasyfikuje. Kolejne miejsca to odpowiednio Nokia (8,04%), HTC (3,97%) oraz Sony (3,47%). Tuż za nimi czai się Alcatel oraz Huawei, a stawkę zamyka Apple przekraczające nieznacznie 1%.

W całej Europie Samsung osiągnął 33,3% udziałów, ale tuż za nim jest Apple (28,17%). Widać ponadto, że nie tylko Polacy, ale i Europejczycy nadal bardzo cenią sobie produkty SE, ponieważ nie istniejąca już firma znów zajmuje 3 miejsce i tym razem osiągnęła 6,46%.

Telefony w Europie, Źródło zdjęć: © statcounter.com
Telefony w Europie
Źródło zdjęć: © statcounter.com

Niedługo na podium powinno wskoczyć LG, które ma teraz 6,07% europejskiego tortu. Piątką pozycję zajmują urządzenia nierozpoznane (5,6%), a za nimi znajdziemy Nokię, HTC i Huaweia mające odpowiednie 4,79, 3,31 oraz 2,34 procent. Stawkę zamyka RIM (Blackberry) mające 1,54% udziałów oraz Sony (1,37%). Zarówno w Polsce jak i Europie nadal zastanawiające jest pozycja urządzeń Sony Ericcson, która w obydwóch wypadkach jest sporo wyższa niż Sony.

Warto rzucić okiem również na Stany Zjednoczone, ponieważ tutaj sytuacja na szczycie jest odwrotna i to Apple jest liderem (49,51%), a Samsung mający 27,71% okupuje drugie miejsce. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla LG (6,78%). Za czołową trójką jest jeszcze Motorola oraz HTC, które mają odpowiednio 3,76 i 2,91 procent rynku.

Telefony w USA, Źródło zdjęć: © statcounter.com
Telefony w USA
Źródło zdjęć: © statcounter.com

Ostatnie miejsca w tabeli okupują kolejno: Nokia, ZTE, Google oraz Alcatel. Urządzeń nierozpoznanych w tym wypadku jest jedynie 2,08% co może oznaczać, że bardzo orientalne smarfony i dość stare urządzenia są w USA rzadkością.

Telefony na świecie, Źródło zdjęć: © statcounter.com
Telefony na świecie
Źródło zdjęć: © statcounter.com

Jeśli chodzi o cały świat, tutaj znowu liderem jest Samsung (32,23%). Na drugim miejscu jest Apple z wynikiem 20,75%. Podium zamykają urządzenia nierozpoznane, które łącznie osiągnęły 10,87 procent. Minimalnie gorsza jest Nokia (9,9%).

Dalej jest LG (4,21%) oraz dobrze nam znany z tego zestawienia Sony Ericsson (3,16%). Warto zauważyć, że indyjski producent Micromax (2,5%) pokonał takich producentów jak HTC (2,4%), Motorola (2,33%) oraz Huawei (1,78%), co jednak nie powinno nikogo dziwić, bo Indie to rynek większy niż Europa i Stany Zjednoczone razem wzięte.

Ten ranking oczywiście nie jest idealnym odwzorowaniem tego, z jakich urządzeń korzystamy, bo obejmuje jedynie urządzenia, których użytkownicy przeglądali konkretne strony internetowe. Niemniej większość trendów najpewniej zarysowana jest dość dokładnie i możemy zobaczyć, które marki zyskują na popularności w danych krajach. Mnie przyznam szczerze zaskoczyła bardzo wysoka pozycja Sony Ericssona, a przedstawicieli Sony powinno to poważnie zmartwić.

Źródło: statcounter.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.