Chcesz kupić smartwatcha z Androidem Wear? Oto dlaczego rozsądniej jest postawić na prostokątny ekran

Chcesz kupić smartwatcha z Androidem Wear? Oto dlaczego rozsądniej jest postawić na prostokątny ekran18.05.2015 15:29
Smartwatche z Androidem Wear
Źródło zdjęć: © Google

Sytuacja na rynku smartwatchy - przynajmniej tych z Androidem Wear - przez ostatni rok zmieniła się dokładnie o 180 stopni. Zdaje się jednak, że Google jeszcze tego nie zauważył.

Pierwszymi zegarkami z tym systemem, które zadebiutowały latem 2014 roku, były modele LG G Watch, Samsung Gear Live oraz Motorola Moto 360. Dwa pierwsze cechowały się standardowym wówczas dla tego typu urządzeń designem podyktowanym obecnością prostokątnego ekranu, dlatego też prawdziwą perełką w ofercie była propozycja Motoroli. Dzięki prawie okrągłemu wyświetlaczowi wyróżniała się z tłumu i wzbudzała największe zainteresowanie.

LG G Watch, Samsung Gear Live i Motorola Moto 360
LG G Watch, Samsung Gear Live i Motorola Moto 360

Miesiące mijały, portfolio Google'a się rozszerzało i jednocześnie kurczyło, bo starsze modele stopniowo zastępowane są nowymi. Dystrybucja G Watcha zakończyła się pod koniec kwietnia, a kilka dni temu - jak donosi SamMobile - jego los podzielił Gear Live. Obecnie w sklepie Google Store dostępne są tylko modele LG Watch Urbane, LG G Watch R, Moto 360, Asus ZenWatch i Sony SmartWatch 3. Na 5 zegarków prostokątne ekrany mają tylko 2.

Obecna oferta zegarków z Androidem Wear
Obecna oferta zegarków z Androidem Wear

Jeśli dodamy do tego fakt, że niedługo do sprzedaży trafi zapowiedziany kilka tygodni temu okrągły Huawei Watch, a na horyzoncie widać już drugą generację Moto 360, jasno widać, że dominujące jeszcze kilka miesięcy temu prostokątne smartwatche z Androidem Wear wkrótce będą w zdecydowanej mniejszości.

Taka sytuacja mówi mi jedno: serca konsumentów wzięły górę nad zdrowym rozsądkiem. Żeby jednak była jasność - nikogo nie krytykuję, bo mnie też to dotyczy, gdyż sam decydując się na smartwatcha sięgnąłem po G Watcha R. Dzięki temu wiem, że choć tego typu produkty wyglądają niebanalnie i przyciągają wzrok, są wyjątkowo niepraktyczne. Okrąg znacznie zawęża pole robocze na i tak niewielkim przecież ekranie, przez co mieści się na nim mniej treści.

Android Wear na LG G Watch R
Android Wear na LG G Watch R

Mam tylko nadzieję, że Google weźmie pod uwagę preferencje konsumentów przy projektowaniu kolejnych wydań systemu. Obecnie Android Wear jest totalnie nieprzystosowany do okrągłych wyświetlaczy, bo po prostu wycina okrąg z kwadratowego interfejsu. Dosłownie wycina, bo nawet zrzuty ekranu zrobione na okrągłym smartwatchu są kwadratowe.

Wear Mini Launcher na LG G Watch R
Wear Mini Launcher na LG G Watch R

Co więcej, Google w żaden sposób nie wymusza na deweloperach przystosowania aplikacji pod okrągłe wyświetlacze. Wprawdzie wielu twórców i tak to zrobiło, ale nietrudno naciąć się na apkę, która się po prostu na okrągłym wyświetlaczu nie mieści. Google Play w takiej sytuacji nie wyświetla żadnego komunikatu o niekompatybilności.

Calc Wear na LG G Watch R
Calc Wear na LG G Watch R

Czy nie dało się tego zrobić lepiej? Dało, co udowodniło LG swoim Urbane'em LTE. Interfejs systemu webOS został idealnie wpisany w okrąg, dzięki czemu mimo obecności dokładnie tego samego ekranu, który można znaleźć G Watchu R, jego obsługa jest bardzo przyjemna.

LG G Watch Urbane LTE - pierwsze wrażenia

Jeśli zatem rozglądacie się za smartwatchem z Androidem Wear, rozsądniej jest sięgnąć po taki, który ma prostokątny ekran. Przynajmniej do czasu aż Google zorientuje się, jak obecnie wygląda jego oferta...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.