Sony Xperia Ear w Polsce. Cena jest wysoka, ale to nie ona jest największym problemem

Sony Xperia Ear w Polsce. Cena jest wysoka, ale to nie ona jest największym problemem13.01.2017 14:01
Sony Xperia Ear
Mateusz Żołyniak

Polski oddział Sony Mobile wprowadza właśnie na nasz rynek Xperię Ear, czyli jeden z najciekawszych gadżetów firmy, który został pokazany w 2016 roku. Przygotowano również nową akcję promocyjną dla osób zastanawiających się na kupnem Xperii XZ.

Xperia Ear to ciekawe urządzenie, które powstało w ramach inicjatywy Xperia Smart Products. Sprzęt został zapowiedziany na targach MWC 2016, a finalna wersja pojawiła się na IFA 2016, ale nie poświęcaliśmy mu zbyt wiele uwagi, ponieważ nic nie wskazywało na to, że będzie dostępny na naszym rynku.

Polski oddział Sony Mobile pozytywnie nas jednak zakoczył - urządzenie trafiło właśnie do sprzedaży w naszym kraju. Zanim przejdę do szczegółów zwiazanych z dostępnością, krótko wyjaśnię, co kryje się pod nazwą Xperia Ear.

Xperia Ear - czym właściwie jest ten gadżet?

Produkt Sony Mobile to słuchawka Bluetooth współpracująca ze smartfonami opartymi na Androidzie (szybkie parowanie umożliwia technologia NFC). Xperii Ear wykonana jest głównie z silikonu, dzięki czemu konstrukcja jest lekka - nie powoduje podobno podrażnień małżowiny.

Sony Xperia Ear
Sony Xperia Ear

Akcesorium wyposażone jest w baterię, która ma zapewnić nawet dzień pracy na pojedynczym ładowaniu. Dodawane w zestawie etui pełni jednocześnie funkcję ładowarki. Fajny dodatek, ale to nic niezwykłego. Czym tak naprawdę wyróżniać ma się zatem Xperia Ear?

Sony Xperia Ear
Sony Xperia Ear

Japończycy sprzęt określają mianem inteligentnego rozwiązania, które służy nie tylko do prowadzenie rozmów. Gadżet ma wbudowanego asystenta głosowego Sony, który przedstawia użytkownikowi podpowiedzi i przypomnienia. Polecenia głosowe umożliwiają również mi.in.:

  • nawiązywanie połączeń z wybranych kontaktem;
  • wyszukiwanie informacji w Internecie;
  • dyktowanie wiadomości tekstowych.

Xperia Ear głosowo przedstawia nowe informacje, prognozę pogody czy drogowe wskazówki. Sprzęt wyposażony jest ponadto w akcelerometr i żyroskop (umożliwiają obsługę prostych gestów, jak potwierdzenie kiwnięciem głowy) oraz czujnik zbliżeniowy (słuchawka "wie", kiedy użytkownik z niej korzysta). Brzmi obiecująco, prawda?

Cena nie jest największym problemem

Sony Xperia Ear już teraz dostępna jest sklepach EURO RTV AGD, Media Markt, Saturn, Media Expert, X-Kom, Komputronik, Sony Centre, a także na Allegro (Strefa Marek). Urządzenie wycenione zostało na 699 zł. Cena jest dość wysoka, ale kwota wydaje się do przełknięcia. Szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę możliwości urządzenia.

Szkoda jedynie, że nawet przy niższej cenie cieżko byłoby wróżyć wielkie zainteresowanie Xperią Ear. Wynika to z faktu, że obsługa głosowa dostępna jest w wersji anglojęzycznej. Co gorsza, nie ma co liczyć, że w najbliższej przyszłości Sony doda język polski...

Czym jest "Okazja bez okazji"?

Będąc przy nowościach polskiego oddziału Sony Mobile warto wspomnieć o nowej akcji marketingowej skupionej dookoła flagowej Xperii XZ. W jej ramach firma ma z abstrakcyjnych powodów obniżać ceny modelu lub oferować ciekawe dodatki.

Dzisiaj - z okazji piątku trzynastego - smartfon jest dostępny w o 200 zł niższej cenie. Kolejne promocje mają pojawiać się spontanicznie, a użytkownicy mogą dodawać sugestie na fanpage'u Sony Mobile PL na Facebooku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.