Statystyki Androida w październiku pokazują jedno: KitKat się nigdzie nie wybiera

Statystyki Androida w październiku pokazują jedno: KitKat się nigdzie nie wybiera07.10.2015 14:41
KitKat i Marshmallow
Źródło zdjęć: © Google
Konrad Błaszak

Kilka dni temu zadebiutował oficjalnie Android 6.0 Marshmallow, a dziś Google udostępnił statystyki dotyczące popularności poszczególnych wydać Androida, które były zbierane na początku października. Znów jest źle i światełka w tunelu nadal nie widać.

We wrzesniu statystyki Androida nie napawały optymizmem, czyli podobnie jak poprzednim razem. Miesiąc za miesiącem sytuacja jest niemal taka sama, a zmiany są przeważnie kosmetyczne. Nie przypominam sobie żadnych wyników, w których mógłbym napisać, że jest duża nadzieja na poprawę, czasem było co najwyżej odrobinę lepiej, ale chyba nigdy nie było dobrze. Podobnie jest też teraz.

Google zbierał te dane przez 7 dni do 5 października włącznie. Oczywiście nie ma w nich jeszcze Androida 6.0 Marshmallow, ponieważ nowe Nexusy zadebiutowały pod koniec września i jeszcze nie trafiły do klientów, a proces aktualizacyjny starszych modeli ruszył dopiero 6 października. Pianka prawdopodobnie zadebiutuje dopiero w statystykach listopadowych. A i to nie jest pewne, gdyż Google nie uwzględnia wersji mających mniej niż 0,1% udziałów na rynku.

Fragmentacja Androida w październiku 2015, Źródło zdjęć: © Google
Fragmentacja Androida w październiku 2015
Źródło zdjęć: © Google

Dobrą wiadomością jest to, że Android 5.1 ma teraz 7,9% udziałów, a miesiąc temu było to jedynie 5,1%. Zła wiadomość jest natomiast taka, że wersja systemu Google'a z numerem 5.0 znajduje się na 15,6% urządzeń, czyli o 0,3 punktu procentowego mniej niż poprzednio. Co ciekawe spadek jest taki sam jak w przypadku KitKata, który aktualnie napędza 38,9% produktów.

Po zsumowaniu wszystkich wersji lizaka jest on na 23,5% urządzeń, co daje wzrost na poziomie 2,5 punktu procentowego. Daje mu to nadal trzecie miejsce pod względem popularności, ponieważ nieco leciwy już Jelly Bean (premiera 27 czerwca 2012) we wszystkich odmianach nadal znajduje się na 30,2% produktów. Starsze wersje zaliczyły nieznaczny spadek, ale swojej pozycji dzielnie broni Froyo, który cały czas trzyma się na poziomie 0,2%.

W tych statystykach jedno mnie przeraża

Większość producentów już kompletnie odpuściła sobie aktualizowanie smartfonów z KitKatem (lub starszych). Co prawda kilka dni temu dostałem na swoją Xperię M2 Lollipopa 5.1.1, ale to niestety tylko jeden z nielicznych wyjątków. Udziały rynkowe starszych wersji systemu Google'a nie będą już spadać ze względu na aktualizacje, więc trzeba liczyć na to, że obecne na rynku smartfony i tablety zostaną wymienione na nowe urządzenia z Lollipopem i Pianką. A wtedy na rynku będzie już pewnie Android 7.0, więc koło się zamknie...

Oczywiście nie jest to dla mnie zaskoczenie, ale w takiej sytuacji KitKat, który został zaprezentowany 31 października 2013 jeszcze przez dobrych kilka miesięcy będzie królować w takich statystykach. Ciężko powiedzieć ile po potrwa, ale obstawiałbym, że pół roku to minimum. Do tego czasu nadal będzie powoli piąć się w górę Lollipop, a nieśmiało zacznie wkraczać też Marshmallow. Niestety na Androida 6.0 w aktualnych modelach i tak trzeba będzie poczekać w najlepszych przypadkach kilka tygodni, a jak już się pojawi to będzie odbierać udziały nie tylko KitKatowi, ale i lizakowi.

KitKat jest królem i będzie panować jeszcze długo. System sprzed dwóch lat...

Źródło: Google via gsmarena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.