Tak powstaje Nothing Phone (1). Nowa filozofia designu

Tak powstaje Nothing Phone (1). Nowa filozofia designu07.07.2022 10:10
Nothing Phone (1)
Źródło zdjęć: © YouTube | Nothing

Atmosfera wokół Nothing Phone (1) jest regularnie podgrzewana. Aktualnie można zobaczyć jak od kuchni wyglądają prace nad telefonem.

Wyścig smartfonów w świecie technologii doczekał się nowego zawodnika, co ekscytuje wielu ludzi. Londyński startup zapowiadał już, że premiera Nothing Phone (1) powinna mieć miejsce 12 lipca, a przy okazji warto dodać, że Polska ma być jednym z pierwszych krajów, w których pojawi się ten intrygujący smartfon.

Proces tworzenia Phone (1). Nothing Series #3

Nothing ma swój oficjalny kanał YouTube, na którym pojawia się ciekawa seria mini-dokumentów o nazwie Nothing Series. Właśnie teraz ukazał się najnowszy odcinek. Na wstępie Kieran David, Software Product Design zwierza się z tego, że odczuwa zwątpienie niektórych ludzi. Docierały do niego komentarze w stylu: "to tylko hype", mające sugerować przesadnie napompowany szum wokół Nothing Phone (1). David stwierdza, że ma nadzieję uciszyć krytyków poprzez dostarczenie imponującego produktu.

Następnie możemy zobaczyć jak od kuchni wygląda praca zespołu, a Bruno Viegas odpowiedzialny za Software Product Design mówi, że system operacyjny jest oparty na Androidzie, lecz zależy im na wprowadzeniu odczuwalnych różnic na poziomie aplikacji natywnych, chociażby w obsłudze kamery czy nagrywania głosu. Twórcom zależy na tym, żeby stwierdzenie: "to jest Android, ale w lepszym wydaniu, w naszym środowisku" zostało wprowadzone w życie.

Później w mini-dokumencie ukazano linię produkcyjną, po której oprowadza nas Megha Vishwanath, Strategic Relations & Comms. Była to dobra okazja do pokazania testu Glyph Interface, aplikacji pozwalającej na przydatne wykorzystanie podświetlanej obudowy Phone (1). Paski LED są rozmieszczone w takiej konfiguracji, że informują użytkownika o różnych rzeczach, np. o tym czy aktualnie trwa ładowanie telefonu.

Później przeskakujemy między innymi do momentu, w którym Tom Ridley, Experience Design Lead dzieli się refleksją, że współczesne telefony są w niezwykle dużym stopniu oparte na interakcji z ekranem. Innymi słowy, niemal cały ciężar wszelkiej komunikacji ze smartfonem spoczywa na ekranie i właśnie dlatego ekipie odpowiedzialnej za Nothing Phone (1) zależało na wynalezieniu nowego języka komunikacji z tymi urządzeniami. Chodzi oczywiście o takie dodatki, jak wspomniany wcześniej Glyph.

Paski LED na obudowie mogą być na przykład zsynchronizowane z określonym dźwiękiem i mrugać wraz z nim. Designerzy pokazują jak oświetlenie na pleckach Phone (1) zamienia się w dodatkową ilustrację sygnału dzwonka.

Tego typu dokumenty oczywiście są tworzone z myślą o największych entuzjastach tematu. Nie każdy jest podekscytowany premierą Nothing Phone (1), ale trzeba przyznać, że całość zapowiada się intrygująco. Nie da się odmówić choćby tego, że jest tu wyraźny powiew świeżości, a nowa konkurencja na arenie z zasady jest pozytywnym zjawiskiem. Na koniec jeszcze raz przypominamy, że smartfon będzie wprowadzony na rynek 12 lipca. Urządzenie ma być wyposażone w procesor 6 nm Qualcomm Snapdragon 778G+ 5G. Niedawno pisaliśmy o wycieku specyfikacji i czarnym wariancie kolorystycznym telefonu.

Marcin Hołowacz, dziennikarz Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.