Tańszy iPhone: cios dla konkurentów czy strzał w kolano?

Tańszy iPhone: cios dla konkurentów czy strzał w kolano?09.01.2013 11:30
iPhone 5 (fot. LJR.MIKE)
Adrian Nowak

Marka Apple kojarzona jest zwykle z najwyższą jakością, choć oczywiście nie wszyscy uznają produkty kalifornijskiej firmy za najlepsze. Jeszcze w tym roku może nadejść rewolucja, której efekty trudno przewidzieć.

Według Wall Street Journal jeszcze w tym roku zaprezentowany zostanie nowy iPhone, który w odróżnieniu od poprzednich wydań wcale nie będzie przeznaczony dla najbardziej wymagających użytkowników. Do jego budowy zostaną wykorzystane tańsze części, żeby zainteresować osoby z mniej zasobnymi portfelami. Warto zauważyć, że WSJ w ostatnim czasie podawało dokładne informacje o iPadzie mini oraz smartfonie iPhone 5, jeszcze przed premierami tych urządzeń.

Również serwis Bloomberg potwierdza tego typu doniesienia, sugerując nawet możliwe ceny w przedziale od 99 do 149 dolarów. Nowy iPhone może być więc nawet o połowę tańszy od obecnego, co byłoby niewątpliwym ewenementem i istotną zmianą strategii koncernu z Cupertino. Pytanie, czy tego typu nowości faktycznie pomogłyby firmie w generowaniu jeszcze większych zysków.

Zysk czy strata?

Nie trzeba dokładnie śledzić rynku, by zauważyć, że Apple, w odróżnieniu od konkurentów, nie ma obecnie propozycji smartfona dla osób mniej wymagających. Z jednej strony wydaje się, że firma traci przez to część klientów, jednak swego rodzaju luksusowość iPhone'a czyni go również urządzeniem bardziej pożądanym.

W dobie coraz lepiej dopracowanych urządzeń Samsunga, Nokii czy Sony, których design stoi na najwyższym poziomie, odległość do iPhone'a znacznie zmalała. Łatwo również znaleźć argumenty przemawiające za tezą, że wiele osób kupuje smartfona firmy Apple tylko w ramach potwierdzenia własnego bogactwa. Choć to niejedyny drogi smarfon, praktycznie żadne z konkurencyjnych urządzeń nie ma wyrobionej tak dobrej marki, jednoznacznie kojarzonej z produktem wysokiej klasy.

Tani iPhone, który ma zostać zaprezentowany w tym roku, w oczywisty sposób może zrujnować wizerunek całej serii smartfonów. Trudno jednak wyobrazić sobie, by Apple, świetnie rozumiejący i wykorzystujący zasady marketingu, nie zdawał sobie z tego sprawy. Ostatecznie to od samego urządzenia będzie zależało, czy marka iPhone naprawdę straci na wartości, czy też zyska nowy wymiar, odbierając konkurentom rynek tańszych urządzeń.

Źródło: WSJBloomberg

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.