Targi IFA 2020 miały "przywrócić branżę do życia". Na razie koronawirus górą

Targi IFA 2020 miały "przywrócić branżę do życia". Na razie koronawirus górą01.07.2020 11:41

Zaczyna się deklarowanie nieobecności.

Mimo pandemii koronawirusa, organizatorzy berlińskich targów elektroniki użytkowej już w kwietniu zapewnili, że tegoroczne wydarzenie odbędzie się zgodnie z planem. No, może nie do końca zgodnie z planem, bo impreza ma zostać zorganizowana z zachowaniem rygorystycznych środków ostrożności, ale mowa o charakterze fizycznym, a nie internetowym.

Padły nawet słowa, że od targów IFA 2020 zacznie się "przywracanie branży do życia". Trzeba mieć bowiem na uwadze, że tego typu wydarzenia to dla wystawców okazja nie tylko do zaprezentowania swoich produktów szerokiemu gronu mediów i konsumentów, ale i złapania nowych partnerów biznesowych. Zdziwilibyście się, ile nowych funkcji smartfonów czy korzystnych ofert operatorów to owoc znajomości nawiązanych podczas takich targów.

Choć plany są ambitne, efekty mogą nie zadowolić nikogo.

IFA 2020: targi się kurczą

W kwietniu ogłoszono, że - zgodnie z wytycznymi włodarzy Berlina - tegoroczna edycja pomieści znacznie mniej odwiedzających. Wydarzenie miało zostać podzielone na cztery niezależne części (osobne m.in. dla mediów, producentów i handlowców), każda dla 1000 osób.

Nawet tych skromnych planów raczej nie uda się zrealizować, bo w maju liczbę przedstawicieli mediów okrojono z 1000 do 800. Czyli miało być skromnie, a będzie jeszcze skromniej.

Aby zrozumieć, o jak małych liczbach mowa, warto przypomnieć wcześniejsze edycje. Targi IFA 2019 - według oficjalnych szacunków - miało odwiedzić 250 000 gości oraz 1800 wystawców. Innymi słowy - w tym roku organizatorzy wpuszczą ponad dwukrotnie mniej dziennikarzy niż rok temu było stoisk.

Targi IFA 2020 nie dla konsumentów

Targi IFA od dekad mają to do siebie, że uczestniczyć w nich może każdy, kto zakupi odpowiednią wejściówkę. Dla wielu konsumentów to dobra okazja, by zobaczyć nowe smartfony, telewizory, lodówki czy sprzęt audio jeszcze przed rynkową premierą, dlatego między stoiskami zawsze przewijały się całe rodziny z dziećmi.

Tym razem - argumentując to względami bezpieczeństwa - organizatorzy postanowili ograniczyć wstęp do osób z zaproszeniami. Czyli przedstawicieli mediów, producentów, operatorów i innych ludzi z branży.

Samsung rezygnuje z uczestnictwa w IFA 2020

Jak donosi serwis Korea Herald, choć Samsung był wystawcą podczas wszystkich edycji targów od 1991 roku, tym razem postanowił zrobić wyjątek. Powód? Oczywiście sytuacja epidemiologiczna.

Jako że mowa o największym na świecie producencie smartfonów i telewizorów, jego nieobecność z pewnością będzie dla organizatorów targów elektroniki użytkowej sporym ciosem. A nie wiadomo, czy na Samsungu się skończy.

Warto przypomnieć, że podobnie zaczęła się historia MWC 2020; najpierw pojedynczy wystawcy kolejno ogłaszali swoją nieobecność, a następnie wydarzenie zostało anulowane całkowicie. Targów IFA 2020 raczej taki los czeka, ale wątpliwe, że będzie wielkie wydarzenie, które "przywróci branżę do życia".

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.