Telefon dla firmy - jaki powinien być?

Telefon dla firmy - jaki powinien być?09.02.2011 22:50
Fot. na lic. CC; Flickr.com
Jakub Płaza

Trudno nie odnieść wrażenia, że podział na telefony biznesowe i „pozostałe” powoli zanika. Producenci starają się, aby ich urządzenia były jak najlepsze, niezależenie od rodzaju potrzeb użytkownika. Dodają kolejne funkcje i usprawnienia, które są pomocne nie tylko w zarządzaniu firmą czy graniu na giełdzie.

Zaawansowana poczta

W biznesie nie liczą się SMS-y. Rozmawiać można przez każdy telefon, ale funkcjonalna i bezpieczna skrzynka pocztowa to coś zupełnie innego. Wirtualne listy są szalenie wygodnym sposobem komunikacji i załatwiania mniej naglących spraw. Liczy się to, aby producent wyposażył swój telefon w oprogramowanie, które sprosta wymaganiom najbardziej wymagających użytkowników.

Telefon dla firmy – jaki powinien być?SmartfonW biznesie od zawsze liczą się smartfony. Trudno w tej chwili oczekiwać miliona funkcji od komórki bez systemu operacyjnego. Producent zapewni kilka bardzo ważnych i podstawowych, ale to użytkownik może pobrać dziesiątki aplikacji z wirtualnego sklepu. Dodatkowo smartfony oferują największe wsparcie zarówno ze strony producenta sprzętu, jak i autora oprogramowania.Szybki Internet

Bardzo ważną kwestią jest możliwość synchronizacji ze skrzynkami internetowymi i firmowymi serwerami. Pierwsza opcja nie stanowi żadnego wyzwania. Nieco inaczej może być w drugim przypadku. Należy zwrócić uwagę, aby oprogramowanie miało wsparcie dla Microsoft Exchange ActiveSync. Funkcja ta umożliwia zsynchronizowanie skrzynki w telefonie z pocztą, kontaktami, kalendarzem i zadaniami znajdującymi się na firmowym serwerze. Zabieg jest prosty i ogranicza się do podania loginu, hasła i IP serwera. Technologia jest obecnie kompatybilna z większością systemów operacyjnych.

Wyjątek stanowi poczta BlackBerry. RIM wprowadził autorskie rozwiązanie. Synchronizacja w kanadyjskich telefonach odbywa się online przez usługi BIS i BES. Telefony RIM profesjonalnie chronią prywatność swojego właściciela dzięki licznym zabezpieczeniom.

Bateria

Smartfony są tak zaawansowane i mają tak wiele funkcji, że cierpi na tym czas pracy naładowanego ogniwa. Czy istnieje jakiś złoty środek – raczej nie. W miarę możliwości należy brać pod uwagę takie urządzenia, których bateria gwarantuje przynajmniej 1,5 dnia pracy bez konieczności ładowania. Nic nie zużywa baterii tak szybko jak ogromny ekran czy szybki procesor (nie wspominając o włączonych funkcjach). Przed wybraniem właściwego sprzętu można również sprawdzić, jak pojemną ma baterię.

Pakiety biurowe

Obsługa plików pakietu Office czy PDF-ów to podstawa. Są w nich zapisane praktycznie wszystkie dokumenty. Jeżeli ktoś dostanie maila z dokumentami w załączniku, to bez wsparcia dla pakietów biurowych po prostu sobie nie poradzi. Ważna jest nie tylko zdolność odczytu, ale również możliwość edycji. Nieoceniony może okazać się również program do rozpakowywania archiwów ZIP.

Wygląd

Jest błahy tylko z pozoru. Telefon dla firmy nie może być tandetnie wykonany. Nie może mieć również młodzieżowego charakteru. Nie chodzi o elegancję - mam na myśli powagę i solidność. Istotne są materiały, design oraz cechy czysto praktyczne.

Telefon dla firmy – przegląd wybranych modeliHTC Desire Z

HTC świetnie przygotowało aplikację do obsługi poczty. Jest bardzo wygodna w użyciu i ma wspomnianą obsługę Microsoft Exchange ActiveSync. Telefon doskonale radzi sobie z otwieraniem plików pakietu Office i PDF, a system umożliwia korzystanie z funkcji kopiuj, wklej oraz pracę w trybie routera WiFi. Ważny jest również dostęp do Android Marketu, w którym można znaleźć setki pożytecznych aplikacji. Bateria pozytywnie zaskakuje – rozładuje się po około 1,5 dnia pracy.

Wyposażenie jest bogate. Pod maską znalazł się moduł 3G oferujący łączność HSPA, WiFi w standardach b/g/n, Bluetooth oraz odbiornik GPS z A-GPS. Wygodne korzystanie z funkcji smartfona zapewni dotykowy ekran o przekątnej 3,7 cala.

Nokia N8

Nokia N8 kusi funkcjonalnością, doskonałym wykonaniem i niecodziennym wyglądem. Producent nie wyposażył jej w fizyczną klawiaturę QWERTY, ale ekranowa spisuje się naprawdę dobrze. Podobnie jak poprzednik, ósemka ma wsparcie dla Microsoft Exchange ActiveSync oraz niezbędny pakiet biurowy. Dodatkowe aplikacje można pobierać z wirtualnego sklepu Ovi Store. Bateria powinna zapewnić co najmniej dwa dni pracy.

Na wyposażeniu znalazł się 3,5-calowy ekran, odbiornik GPS z A-GPS, Ovi Maps z darmową nawigacją, Bluetooth, WiFi w standardach b/g/n oraz łączność HSDPA. Warta uwagi jest również możliwość podpięcia do telefonu pendrive’a i korzystanie ze zgromadzonych tam danych.

Nokia E72

Ten biznesowy smartfon został wyposażony w bardzo wygodną, fizyczną klawiaturę QWERTY. Ekran nie ma dotykowego charakteru, ale długa przekątna jest gwarancją komfortu. Dodatkowymi zaletami są: poczta ze wsparciem dla Microsoft Exchange ActiveSync, dostęp do Ovi Store, Ovi Maps z darmową nawigacją, pakiet biurowy umożliwiający odczytywanie plików Office, program ZIP Menager oraz pojemna bateria, która gwarantuje kilka dni pracy.

Na pokładzie znalazły się: 2,36-calowy ekran, łączność HSDPA, WiFi b/g (z licznymi zabezpieczeniami), możliwość działania jako modem do transmisji danych, synchronizacja z programem MS Outlook, Bluetooth, odbiornik GPS z A-GPS oraz bateria o pojemności 1500 mAh.

Nokia E75

To model dość nietypowy. Z pozoru wygląda jak klasyczny candybar, ale ma dodatkowy element w postaci wysuwanej klawiatury QWERTY. Idealnie sprawdzi się ona podczas redagowania dłuższych wiadomości tekstowych. Dodatkowe funkcje nie różnią się od tych, jakie oferuje opisywana wyżej E72.

Producent wyposażył E75 w 2,4-calowy ekran, WiFi, Bluetooth, moduł A-GPS, moduł 3G z łącznością HSDPA oraz baterię o pojemności 1000 mAh.

iPhone 4

Telefon dla firmy powinien być prestiżowy, a produkt Apple'a zdecydowanie spełnia to kryterium. Jest wygodny w użyciu i prosty. Niestety, po kupieniu nie ma w nim zbyt wielu przydatnych aplikacji. Tysiące programów, które rozbudują jego funkcjonalność, można znaleźć w wirtualnym sklepie Apple Store. Minus polega na tym, że za niektóre trzeba płacić i wybierać je samemu.

Na pokładzie kultowego iPhone’a znalazły się: 3,5-calowy ekran, odbiornik GPS, WiFi w standardach b/g/n, Bluetooth, moduł 3G oraz pokaźna liczba (16 lub 32) GB wbudowanej pamięci.

BlackBerry Bold 9700

BlackBerry to wręcz synonim biznesu. W Polsce RIM cieszy się małą popularnością. Za naszą zachodnią granicą i w Stanach jest tak popularny jak u nas Nokia. Bold 9700 to jeden z wyższych modeli kanadyjskiego producenta. Oferuje wiele pożytecznych funkcji, np. łatwe zarządzanie terminarzem i pocztą elektroniczną, rozbudowaną książkę telefoniczną oraz system alarmów i powiadomień. Na szczególną uwagę zasługuje poczta. Użytkownik może ja zsynchronizować z dowolną skrzynką oraz serwerem zewnętrznym. Wielu użytkowników ceni sobie również wysokiej klasy zabezpieczenia.

Wygląd telefonu jest klasyczny (jak na tę markę naturalnie) – pod ekranem znajduje się pełna klawiatura QWERTY. Przyciski są świetnie wykonane. Jest również łączność HSDPA, WiFi b/g (z licznymi zabezpieczeniami), Bluetooth oraz bateria o pojemności 1500 mAh.

Wszyscy zainteresowani telefonami BlackBerry powinni wiedzieć o ich jednej bardzo ważnej cesze. Chcąc korzystać z Internetu, trzeba wykupić usługę BlackBerry BIS. Wiąże się to z comiesięczną dodatkową opłatą (około 30 zł). Pozwala to na surfowanie w Sieci bez żadnych ograniczeń.

BlackBerry Torch 9800

Torch nie jest klasycznym (pod względem wyglądu oczywiście) BlackBerry. Producent wyposażył go w duży, dotykowy ekran i wysuwaną klawiaturę QWERTY. W przeciwieństwie do pozostałych modeli będących aktualnie w sprzedaży, działa pod kontrolą najnowszej odsłony systemu operacyjnego BlackBerry 6.1. Najważniejsze, biznesowe cechy smartfona są podobne jak w przypadku Bolda. Ciekawym i pożytecznym urozmaiceniem jest funkcja udostępniania Internetu innym urządzeniom.

Na pokładzie 9800 znalazły się: 3,2-calowy dotykowy ekran, WiFi w standardach b/g/n, Bluetooth, moduł 3G, oraz bateria o pojemności 1300 mAh.

W sprzedaży jest znacznie więcej smartfonów o charakterze biznesowym. Tutaj opisałem te najbardziej popularne. Mam nadzieję, że zestawienie pomoże Wam w wyborze najlepszego telefonu dla firmy.



Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.