TelEKOmunikacyjna zmiana

TelEKOmunikacyjna zmiana20.08.2021 10:51
Orange Flex udowadnia, że w temacie ekologii nie ma sobie równych!
Źródło zdjęć: © Zbynek Burival/Unsplash.com

Nie lubisz generować plastikowych odpadów i starasz się jak najbardziej redukować swój ślad węglowy? A co z usługami telekomunikacyjnymi? Czy one także mogą być bardziej ekologiczne? Orange Flex udowadnia, że w tym temacie nie ma sobie równych!

Ochrona środowiska to temat, który dotyka nas każdego dnia. Dla świadomego człowieka bycie eko nie tyle wiąże się z uczestnictwem w różnych happeningach, co podejmowaniu każdego dnia wyborów, które w jak najmniejszym stopniu szkodzą planecie. Jeśli idziemy na zakupy, zabieramy bawełnianą torbę. Zamiast kupować plastikowe butelki z wodą, filtrujemy tę z domu i trzymamy ją w bidonie. Jeśli tylko jest okazja, przemieszczamy się rowerem, a nie samochodem itd.

To tylko niektóre metody na ograniczenie własnego śladu węglowego, czyli emisji gazów cieplarnianych wywoływanych w pośredni lub bezpośredni sposób. Ale jak przełożyć te rozwiązania na usługi telekomunikacyjne?

Orange Flex stawia na neutralność klimatyczną

To samo pytanie zadano w Orange Flex. Nowoczesna sieć komórkowa w aplikacji najpierw obliczyła swój ślad węglowy. Pod uwagę wzięto usługi telekomunikacyjne, z jakich korzystają klienci - m.in. połączenia telefoniczne, SMS-y, MMS-y, transmisja danych - a także odbiór fizycznej karty SIM, aktualizacje aplikacji Orange Flex i zużycie energii elektrycznej przez smartfony. W przeliczeniu na jednego użytkownika miesięczny ślad węglowy korzystania z Orange Flex wyniósł 3,273 kg CO2e. Okazało się, że za ponad 90% tej wartości odpowiada zużycie energii elektrycznej.

Dlatego od czerwca 2021 roku całość energii elektrycznej w Orange Flex pochodzi z odnawialnych źródeł - farm wiatrowych wybudowanych w Wielkopolsce. A co pozostałymi 10 proc., których uniknąć nie można? Orange Flex wspiera projekt przekształcania zdegradowanych obszarów w Kolumbii w bioróżnorodne lasy. Dzięki kompensacji oraz wykorzystywaniu OZE Orange Flex jest pierwszą w Polsce usługą telekomunikacyjną neutralną klimatycznie.

Ekologiczne rozwiązania, które pokochasz

Co oznacza to jednak dla klienta? Przede wszystkim brak umów i kartek do podpisywania. Wszystkie deklaracje wypełniasz w aplikacji, nawet jeżeli przenosisz swój numer od innego operatora. Nie podpisujesz także żadnych aneksów - jeżeli będziesz chciał zmienić swój Plan komórkowy na niższy lub wyższy to po prostu zaznaczasz to w aplikacji.

Ponadto w Orange Flex nie otrzymujesz papierowej faktury czy rachunku. Usługę opłacasz co miesiąc z góry poprzez automatyczną płatność kartą lub BLIK-iem, a jeżeli prowadzisz firmę i potrzebujesz dokumentu do rozliczeń, Flex wystawia e-fakturę.

Po drugie, o ile nasz smartfon wykorzystuje technologię eSIM, możemy zrezygnować z tradycyjnej karty SIM. eSIM to nie tylko wygoda związana z brakiem konieczności czekania na kuriera z nową kartą, ale także zero plastiku. A co z użytkownikami, którzy mają starsze smartfony? Orange Flex zaprojektowało blister na karty SIM o połowę mniejszy od tradycyjnych, dzięki czemu produkcja plastiku na tym polu także spadła o połowę. Do tego papier, z którego zrobione opakowanie, pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Tym samym wybierając Orange Flex zyskujemy nie tylko nowoczesną usługę telekomunikacyjną, pełną komfortowych i ekonomicznych rozwiązań w stylu elastycznych planów, social mediów bez limitu czy opcją dzielenia się gigabajtami ze znajomymi, ale przyczyniamy się również do troski o klimat.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.