Chcieli stworzyć luksusowego supersmartfona, a teraz... znikają z rynku

Chcieli stworzyć luksusowego supersmartfona, a teraz... znikają z rynku13.07.2017 17:22
Telefony Vertu
Mateusz Żołyniak

Przejęcie Vertu przez tureckiego biznesmena miało być dla brytyjskiej marki nowym początkiem. Snuto już nawet ambitne plany, ale nic z nich raczej nie wyjdzie. Firma Vertu wkrótce ma bowiem zniknąć z rynku.

Miało być pięknie, a skończyło się klęską

Pod nazwą Vertu kryje się brytyjski wytwórca luksusowych telefonów, który został założony w 1998 roku przez Nokię, która rządziła wtedy na rynku mobilnym. Firma z siedzibą w Church Crookham przez lata dorobiła się 70 własnych butików, a jej produkty sprzedawane są łącznie w 500 punktach w 66 krajach.

Nie oznacza to jednak, że firmie wiodło się ostatnio dobrze. Vertu, gdy Nokia zaczęła mieć problemy, zostało uznane za niepotrzebny dział i zostało sprzedane szwedzkiej grupie EQT w 2012 roku. Trzy lata później brytyjska marka trafiła w ręce Godin Holdings z Hongkongu, a niedawno jej nowym właścicielem został Hakan Uzan, który w przeszłości ścierał się z Nokią.

Smartfon Vertu Signature Touch for Bentley
Smartfon Vertu Signature Touch for Bentley

Vertu z nowym właścicielem miało stanąć na nogi i rozszerzyć ofertę o nowe, interesujące smartfony. BBC jasno wskazuje jednak, że nic takiego się nie wydarzy. Firma ma bowiem zostać wkrótce zlikwidowana, w wyniku czego pracę stracić ma 200 osób. Spowodowały to jej problemy finansowe.

Nie będzie luksusowego supersmartfona

Okazuje się, że Vertu ma masę długów, a działania podjęte przez Hakana Uzana w celu uratowania firmy nie przyniosły pozytywnych efektów. Brytyjskie przedsiębiorstwo ma przestać istnieć, a warte 40 mln dol. umowa z TCL, w którego rękach są marki Alcatel i BlackBerry Mobile, trafi do kosza.

Nie zobaczymy więc luksusowych smartfonów o świetnym wyposażeniu, które miały wykorzystywać technologie TCL. Dodam, że ambitny plan zakładał stworzenie serii liczących po 30 tys. egzemplarzy, których ceny zaczynałyby się od 7500 funtów (prawie 36 tys. zł).

Czy marka Vertu wróci jeszcze na rynek?

Marka Vertu, technologie brytyjskiej firmy i część umów partnerskich pozostaną w rękach Hakana Uzana, więc w przyszłości nowe wcielenie firmy mogłoby wrócić na rynek. Czy rzeczywiście tak się stanie? Szanse na to są małe. Analitycy, których o opinię poprosiło BBC, jasno wskazują, że klienci nie są szczególnie zainteresowani dedykowanymi markami luksusowych telefonów.

Luksusowa wersja iPhone'a rosyjskiej firmy Caviar
Luksusowa wersja iPhone'a rosyjskiej firmy Caviar

O wiele większą popularnością cieszą się specjalne edycje znanych smartfonów, które tworzone są z myślą o bogaczach. Najlepszym przykładem są luksusowe wersje iPhone'ów tworzone przez szereg firm jubilerskich. Jeżeli Uzan nie myśli o zajęciu się taką działalnością, to nie będzie miał czego szukać w tym segmencie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.