Warto było czekać. iPhone X to największa zmiana od lat

Warto było czekać. iPhone X to największa zmiana od lat12.09.2017 20:21
Joanna Sosnowska

Miałam już przygotowany w głowie cały wstęp tego tekstu. Brzmiał on: "Apple znów mnie rozczarował, ale i tak ja i wiele osób kupią nowego iPhone'a". Tymczasem na iPhone'a X warto było czekać.

Duży, większy niż w iPhonie 8 Plus, prawie całkiem pozbawiony ramek OLED-owy wyświetlacz. No i oczywiście odblokowywanie urządzenia przez Face ID zamiast odcisku palca, bo znika przycisk Home. Ekran ma przekątną 5,8", rozdzielczość 2436 x 1125 pikseli, zagęszczenie punktów na cal wynosi 458 ppi. Tylko tyle i aż tyle sprawia, że to największa zmiana od czasu iPhone'a 5, który urósł z 3,5 do 4" w 2012 roku.

Ale tak naprawdę to podobnego iPhone'a jeszcze nie było. Co prawda, jak słusznie zauważa Miron, jeśli ktoś uważnie śledził przecieki, to iPhone X specjalnie go nie zaskoczył.

Ktoś, kto od lat kupuje iPhone'y, zmianą będzie zachwycony. Ktoś, kto od lat kupuje Androidy będzie się złośliwie uśmiechać i twierdzić, że "wszystko już było". I będzie miał rację.

W końcu artystyczne wizje iPhone'a bez ramek pojawiały się już przed premierą iPhone'a 5. A bezramkowe smartfony z Androidem można kupić od roku w polskich sklepach. Ale przecież Apple nie zawsze był pierwszy z różnymi rozwiązaniami. Ba, nawet wprowadzony 10 lat temu pierwszy iPhone nie był pierwszym smartfonem.

"Nie chcesz być pierwszy, chcesz być jednym z pierwszych" - mówił Malcolm Gladwell, publicysta "New Yorkera", autor książek takich jak "Punkt przełomowy" czy "Poza schematem". I to jest właśnie droga konsekwentnie wybierana przez Apple. AR (rzeczywistość rozszerzona) tak podkreślana przez firmę podczas konferencji, jest już od dawna rozwijana przez innych. Odblokowywanie urządzenia "twarzą" także jest już dostępne choćby w urządzeniach Samsunga. Ładowanie bezprzewodowe jest od lat u konkurencji.

iPhone 10, Źródło zdjęć: © Apple
iPhone 10
Źródło zdjęć: © Apple

Nie ma znaczenia, kto pierwszy wychodzi na rynek z danym rozwiązaniem. Ważne jest, kto pierwszy opracuje sensowne rozwiązanie i połączy je z pozostałymi usługami. A Apple to robi. I przy okazji odwołuje się do dwóch ważnych elementów:

  • młodych z pokolenia Snapchata i Instagrama (z emotikonami i filtrami)
  • aparatu (machine learning w odniesieniu do zarządzaniem oświetlenia).

Najważniejszą cechą nowych iPhone'ów jest użyteczność. To już nie jest gadżet, w którym liczy się taktowanie procesora i rozdzielczość aparatu. Tu liczą się funkcje, nie sam sprzęt. To samo ma zastosowanie do iPhone'a 8 i 8 Plus, także zaprezentowanych podczas konferencji. Choć trzeba przyznać, że każe słono sobie płacić za nowości (ceny iPhone'ów X zaczynają się od 4979 zł).

Apple po raz kolejny pokazał, jak połączyć rozwiązania znane już na rynku w jednym urządzeniu. Przełomowym? Nie. Ale tylko poczekajcie do zamknięcia pierwszego kwartału fiskalnego (czwartego kwartału kalendarzowego). Telefon, którego rozwiązania znane są już z innych telefonów rozbije dla Apple'a bank.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.