"Niech Polacy szykują się na świetne smartfony za 1300 zł" - mówi nam wiceprezes vivo

"Niech Polacy szykują się na świetne smartfony za 1300 zł" - mówi nam wiceprezes vivo29.09.2020 11:24
Bolesław Breczko
  • Nie wciskamy do smartfonów innowacji tylko po to, żeby się tym pochwalić. Każdy element jest dokładnie przemyślany i spełnia określone zadanie - Seon-Il Hwang wiceprezes ds. marki vivo.

vivo jest chińską marką smartfonów, która na tamtejszym rynku jest drugim po Huaweiu największym sprzedawcą. Teraz vivo wchodzi do Europy i do Polski. Rozmawiam z przedstawicielami firmy w naszym regionie.

Bolesław Breczko, Komórkomania: W Europie i w Polsce mamy ogromny wybór producentów smartfonów, zarówno jeśli chodzi o modele flagowe, te ze średniej półki jak i budżetowe. Jaki macie plan, żeby przebić się ze swoimi produktami do świadomości klientów?

Seon-Il Hwang, wiceprezes ds. marki vivo: Po pierwsze, przychodzimy z urządzeniami, których chcą Europejczycy i Polacy. Przed wejściem na rynek porozmawialiśmy z 9 tysiącami osób o tym, czego oczekują od smartfona. Dzięki temu wiemy, na czym mamy się skupić. Po drugie, w projektowaniu nowych urządzeń kierujemy się przede wszystkim ich funkcjonalnością i doświadczeniem użytkownika. Nie wciskamy do nich innowacji tylko po to, żeby się tym pochwalić. Każdy element jest dokładnie przemyślany i spełnia określone zadanie, które ma się przydać użytkownikowi lub sprawić, że korzystanie ze smartfona będzie przyjemniejsze.

Czego w takim razie oczekują od smartfonów Polacy?

Mamy trzy główne punkty zainteresowań: bateria, aparat fotograficzny oraz design w rozumieniu interfejsu użytkownika i użyteczności, nie tyko fizycznego wyglądu smartfona.

I co vivo ma do zaoferowania w tych trzech aspektach?

W kwestii baterii oferujemy duże pojemności, bardzo szybkie ładowanie i długi czas pracy na baterii. Jeśli chodzi o aparat fotograficzny, to jest to jeden z głównych aspektów pracy naszych działów badań i rozwoju (R&D) i zawsze staramy się podnosić poprzeczkę coraz wyżej nie tylko w kwestii samej optyki, ale też aplikacji aparatu. Teraz skupiamy się bardzo mocno na możliwościach robienia zdjęć przy słabym oświetleniu. Jeśli chodzi o design, to słuchamy głosów osób, z którymi rozmawiamy i wiemy, że w Europie użytkownicy smartfonów lubią lekkie, przejrzyste, wręcz minimalistyczne interfejsy i właśnie takie im dostarczymy.

A jakie interfejsy są popularne w Chinach i Azji?

Zupełnie inne. Tamtejsi użytkownicy lubią cięższe interfejsy, wręcz skomplikowane z dużą ilością opcji i funkcji.

Czym jeszcze różnią się Europejczycy od Azjatów w upodobaniach odnośnie smartfonów?

Różnic jest sporo i cały czas się o nich uczymy. Na przykład w Azji bardzo popularne są filtry upiększające w aplikacjach smartfonu. Każde selfie wrzucone do internetu jest poprawione. W Europie jest odwrotnie. Ludzie wolą naturalnie wyglądające zdjęcia. Inny jest też sposób kupowania smartfonów. W Azji większość sprzedaży nowych urządzeń idzie przez sklepy z elektroniką, a w Europie w zależności od kraju około połowa sprzedaży smartfonów odbywa się przez operatorów komórkowych.

vivo jest chińską firmą technologiczną. Te ostatnio nie mają lekko przez zarzuty o potencjalne przekazywanie danych chińskiemu rządowi. Jak zapewnicie klientów w Europie, że ich dane są u Was bezpieczne?

To jest dla nas najwyższy priorytet. Dane klientów będą przechowywane na serwerach w Europie, a jako firma stosujemy się do wszystkich lokalnych i unijnych przepisów. Jest dla nas kluczowe, aby nasze działania były transparentne, a klienci nam ufali.

Ale pomimo takiego nastawienia nie obyło się bez kontrowersji. W lipcu tego roku w Indiach okazało się, że ponad 13 i pół tysiąca smartfonów vivo używało tego samego numeru IMEI, choć powinien być unikalny dla każdego egzemplarza. Co się stało?

vivo India bada sprawę. Niestety ze względu na wrażliwość tej kwestii i trwające oficjalne dochodzenie, nie możemy w tej chwili ujawnić więcej informacji. Dziękujemy za zrozumienie.

vivo należy do grupy BBK, która ma też marki OPPO, realme i OnePlus. Nie boicie się, że będziecie konkurować ze sobą wewnątrz grupy?

Przede wszystkim vivo jest całkowicie niezależną firmą. Mamy własne biura R&D, fabryki, najlepszych dostawców itd. Fakt, że należymy do jednej grupy, co inne marki nic nie zmienia w naszej działalności. Ponadto jeśli mówimy o innych markach, zdrowa konkurencja to najlepsze, co może spotkać klientów, ale też same firmy.

Kiedy smartfony vivo będą dostępne dla Polaków i ile będą musieli za nie zapłacić?

Premiera zaplanowana jest na połowę października. Ponieważ cały świat i branża smartfonów zostały dotknięte pandemią koronawirusa, daliśmy sobie czas, aby się wycofać i dalej ulepszać nasze produkty. Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy pragmatyczni i nie spieszymy się. Dokładnych cen nie możemy jeszcze zdradzić, ale zaoferujemy głównie modele ze średniej półki w cenie do 300 euro (ok. 1350 zł) oraz droższe "półflagowce".

Niedługo muszę wymienić smartfon, dlaczego powinienem wybrać vivo?

Skupiamy się na robieniu właściwych rzeczy we właściwy sposób. Ta sama zasada obowiązuje, gdy produkujemy smartfony - więc zarówno ty, jak i nasi klienci w Polsce możecie być pewni, że wybierając smartfon lub urządzenie vivo, otrzymacie odpowiednie funkcje w dobrej cenie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.