Wielka Trójka nie traktuje Play poważnie?

Wielka Trójka nie traktuje Play poważnie?05.12.2008 07:00
Kira Czarczyńska

Znane są już wstępnie oferty operatorów komórkowych opracowane w celu zwiększenia sprzedaży w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Najmłodszy na rynku, Play, próbuje wykorzystać ten okres nie tylko na przejmowanie klientów pozostałych sieci, ale także dla zatrzymania już posiadanych - oferta dla nich jest naprawdę interesująca.

Era, Plus i Orange najwyraźniej czują się tak pewnie, że skupili się na pozyskiwaniu nowych klientów, o aktualnych - znów - z lekka zapominając.

Znane są już wstępnie oferty operatorów komórkowych opracowane w celu zwiększenia sprzedaży w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Najmłodszy na rynku, Play, próbuje wykorzystać ten okres nie tylko na przejmowanie klientów pozostałych sieci, ale także dla zatrzymania już posiadanych - oferta dla nich jest naprawdę interesująca.

Era, Plus i Orange najwyraźniej czują się tak pewnie, że skupili się na pozyskiwaniu nowych klientów, o aktualnych - znów - z lekka zapominając.

W ORANGE, której klientem osobiście jestem, zmieniły się w zasadzie tylko ceny niektórych modeli telefonów, a przy zakupie nowej aktywacji bądź przedłużeniu obecnej można wybrać sobie "prezent": dodatkowe minuty czy SMS-y, pakiet Orange World, tańsze rozmowy w sieci lub dłuższy kapitał złotówek. Trochę lepiej jest w pre-paid: tutaj dostać można “200% gratis za doładowania” na rozmowy i SMS-y, ale tylko w sieci Orange.

Nie popisał się też PLUS: promuje nadal swoją Ofertę Minutową z obniżonymi tylko nieco kosztami połączeń. Zmienił również ceny niektórych modeli telefonów, a klientom pre-paid daje 20% gratis do doładowań - i to w zasadzie na razie całość świątecznej oferty.

W sieci ERA pojawiły się tanie telefony z nawigacją, które swoich fanów na pewno znajdą. Skorzystano też z okazji wypromowania oferty stacjonarnej - 5 miesięcy w prezencie oraz 1200 minut na połączenia do Ery i na stacjonarne.

Na tle tych propozycji, świąteczna oferta Play wypada nadzwyczaj ciekawie: sporo tańsze telefony niż w podobnych przedziałach abonamentu u konkurencji, nowe korzystniejsze (rzeczywiście korzystniejsze) taryfy, 500 minut gratis do wygadania w Święta, 50% zniżka na abonament dla osób przenoszących numer do Play... Najwyraźniej najmłodszemu graczowi faktycznie zależy na podebraniu konkurentom klientów.

Dlaczego propozycje świąteczne Wielkiej Trójki wypadają dość blado? Być może faktyczne świąteczne promocje dopiero zostaną wprowadzone, jednak zważywszy że mamy już początek grudnia i kampanie reklamowe lecą w najlepsze, nie liczyłabym na fajerwerki. Choć być może Era, Plus i Orange zorientują się jeszcze, że Play ma nie dość, że więcej propozycji, to jeszcze ciekawszych - i zaproponują nam coś ekstra jeszcze przez Bożym Narodzeniem.

Na razie jednak wygląda na to, że Play nie został potraktowany jako poważny konkurent. Może się to okazać dla starszych operatorów sporą pomyłką...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.