Does Not Commute - oryginalna wyścigówka z historią w tle [recenzja]

Does Not Commute - oryginalna wyścigówka z historią w tle [recenzja]27.04.2015 11:26
Marek Pruski

Do sklepów trafiła właśnie produkcja studia Mediocre, jedna z najoryginalniejszych prezentacji na GDC 2015.

W ciągu dnia spotkasz dziesiątki, setki, a może i tysiące osób. Każdy z nich ma swoje własne życie, każdy ma jakąś historię. Czasem te historie stykają się ze sobą i to właśnie zjawisko chce pokazać gra Does Not Commute

Does not Commute – Official Trailer

Produkcja opisana jest, jako wyścigówka i faktycznie gracz zmaga się w niej z czasem, jednak zasady są nieco pokręcone. Do przeprowadzenia po mieście jest określona liczba osób. Każda z z nich jedzie z punktu A do punktu B, każda niesie za sobą jakąś historię, każda z nich porusza się jakimś pojazdem, a gracz ma po kolei układać to w taki sposób, by nic ze sobą nie kolidowało

„Pani Betty jedzie zawieść jamnika Kabanoska do weterynarza” czy też „rodzina Willsonów wraca z plaży”. Zupełnie inna historia pojawia się za każdym razem. Wstępnemu opisowi po którym zaczyna się rajd po mieście towarzyszy jedynie punkt końcowy. To, czy gracz będzie jeździł po drodze, trawniku czy dachu budynku, pozostaje w jego gestii.

[1/6]
[2/6]
[3/6]
[4/6]
[5/6]
[6/6]

Najciekawszą nowością jest tutaj fakt, że wszystkie przejazdy gracza są nagrywane i dokładane do kolejnego przejazdu. Istnieje więc możliwość zderzenia się z samym sobą! Zderzenie spowalnia samochód i wpływa negatywnie na czas. Gracz jedynie skręca, przyspieszanie jest automatyczne. Po drodze można zebrać dodatkowe sekundy, a co jakiś czas pojawiają się ulepszenia takie jak kontrola trakcji czy niezniszczalny samochód.

Całość dostarcza naprawdę dużo frajdy i potrafi ciekawie wypełnić czas. Kiedy jednak miałem zapisać grę, przypomniały mi się czasy PlayStation 2, gdzie bez karty pamięci nie można było zapisać gry. Tutaj jest podobnie. Wersja podstawowa nie oferuje zapisu na checkpointach, aby to zrobić trzeba kupić wersję premium

[1/5]
[2/5]
[3/5]
[4/5]
[5/5]

Przejścia pomiędzy kolejnymi poziomami są płynne. Cała rozgrywka jest spójna i nie ma w niej żadnych bugów. Grafika pełna jest rozmyć i prześwietleń, jednak ma to swój urok. Model rozgrywki w tej wyścigówce jest naprawdę oryginalny, a sama rozgrywka uzależniająca.

Powiew świeżości w ciekawym wydaniu. Pobierajcie, grajcie, komentujcie – ja tymczasem poszukam kolejnych ciekawych produkcji, które warto zrecenzować

PLUSY:

[plus] Innowacyjny pomysł

[plus] Wciągająca rozgrywka

[plus] Brak reklam nawet w darmowej wersji...

Minusy:

[minus] ... jednak nie można przez to zapisywać stanu gry

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.