Zgubiłeś telefon, słuchawki lub zegarek? Samsung SmartThings Find pomoże je znaleźć

Zgubiłeś telefon, słuchawki lub zegarek? Samsung SmartThings Find pomoże je znaleźć30.10.2020 15:04

Jak znaleźć zgubiony lub skradziony smartfon? Nowa usługa Samsunga właśnie wystartowała globalnie. Tak, działa również w Polsce.

Użytkownicy Androida mogą lokalizować zgubione lub skradzione urządzenia chociażby za pomocą Menedżera urządzeń Android. Samsung stworzył jednak narzędzie skrojone stricte pod urządzenia Galaxy, które lepiej wykorzystuje ich możliwości.

Jak znaleźć zgubiony telefon przez SmartThings Find?

Po uruchomieniu aplikacji SmartThings - która jest preinstalowana na telefonach Samsunga - użytkownika wita baner informujący o dostępności nowej funkcji. Po jego kliknięciu należy pobrać specjalny moduł oraz zaznaczyć urządzenia, które chciałoby się móc w razie konieczności zlokalizować.

Zacznijmy od klasycznego scenariusza - zgubiony telefon. Jako że mówimy o urządzeniu podłączonym do sieci, sprawa jest prosta.

Wystarczy zainstalować apkę SmartThings na innym telefonie lub tablecie z Androidem 8 lub nowszym (nie musi to być urządzenie Samsunga), zalogować się na swoje konto i - korzystając z funkcji SmartThings Find - wybrać zgubiony telefon listy. Jego aktualna lub ostatnia znana lokalizacja zostanie wyświetlona na mapie. Apka pozwala skorzystać z nawigacji bazującej na Mapach Google.

Oczywiście moduł GPS wskaże jedynie przybliżoną lokalizację, ale po dotarciu na miejsce użytkownik ma dwie możliwości dokładniejszego namierzenia telefonu. Można aktywować w nim sygnał dźwiękowy lub - c jest metodą zdecydowanie bardziej dyskretną - skorzystać z funkcji Szukaj w pobliżu.

Tryb Szukaj w pobliżu to swoisty radar wykorzystujący moduł Bluetooth. Im wyświetlony na ekranie zielony obszar jest większy, tym zgubione urządzenie znajduje się bliżej.

SmartThings Find pomaga znaleźć także słuchawki, zegarki i inne urządzenia bez dostępu do internetu

Telefony osób, które aktywowały funkcję SmartThings Find, stają się niejako częścią globalnej infrastruktury namierzającej zgubione urządzenia. Działa to tak:

  1. po 30 minutach od zerwania połączenia z telefonem, zegarek lub słuchawki zaczynają nadawać sygnał Bluetooth Low Energy;
  2. sygnał jest odbierany przez znajdujące się w pobliżu smartfony z aktywną funkcją SmartThings Find, które następnie wysyłają zaszyfrowane dane na temat lokalizacji na serwer Samsunga;
  3. gdy użytkownik akcesorium zgłosi w aplikacji jego zaginięcie, ujrzy na mapie jego przybliżoną lokalizację.

Samsung deklaruje, że wszystkie dane są zaszyfrowane i bezpieczne, więc użytkownicy funkcji SmartThings Find nie muszą się obawiać o swoją prywatność.

Oczywiście skuteczność tego rozwiązania uzależniona będzie od tego, ile osób aktywuje SmartThings Find w swoich telefonach. Samsung chwali się jednak, że tylko w ramach przedpremierowych testów zrobiło to 6 mln mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Korei Południowej.

Istnieje więc szansa na to, że rozwiązanie będzie się ciszyło na tyle dużą popularnością, by faktycznie pomóc lokalizować zgubione urządzenia. Przynajmniej w gęściej zaludnionych obszarach.

Samsung SmartThings Find może działać jeszcze lepiej dzięki czipowi UWB

Technologia ultra-wideband pozwala precyzyjnie lokalizować urządzenia w przestrzeni. Dzięki temu apka SmartThings może prowadzić do zgubionego urządzenia w trybie rozszerzonej rzeczywistości.

Aby skorzystać z tej funkcji, zarówno urządzenie zgubione, jak i to służące do jego lokalizowania muszą być uzbrojone w czip UWB. A ten na razie mają jedynie smartfony Samsung Galaxy Note 20 Ultra oraz Galaxy Z Fold 2.

Samsung nie ukrywa jednak, że ma w związku z technologią UWB ambitne plany. Można założyć, że w ciągu kilku lat będzie ona implementowana w większości (jeśli nie wszystkich) urządzeniach Galaxy. Wówczas lokalizowanie zgubionych lub skradzionych urządzeń stanie się jeszcze łatwiejsze.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.