Życie z Google Glass? Na razie nic z tego

Życie z Google Glass? Na razie nic z tego04.05.2013 16:00
Google Glass (fot. youtube.com)
Adrian Nowak

Google Glass trafiły na razie do ograniczonej grupy deweloperów, którzy musieli za nie zapłacić niemałe pieniądze. Jeśli wydaje się wam, że jest to przypadek, pomyślcie jeszcze raz.

Pierwsza wersja tak rewolucyjnego produktu jak Google Glass, nie może być przesadnie dobra. Nie wszyscy pamiętają, że gdy zadebiutował iPhone, skargom na zrywanie połączeń nie było końca. Z dzisiejszej perspektywy oczywiście nie ma wątpliwości, że odważne kroki się opłaciły - historia lubi się jednak powtarzać.

Jeśli na horyzoncie widzimy interesujący produkt, zwykle chęć jego posiadania jest odwrotnie proporcjonalna do tego, jak łatwo nam go zdobyć. Wyszukiwarkowy gigant musiał zatroszczyć się o to, by pierwsze recenzje urządzenia były naprawdę dobre, więc udostępnił sprzęt tylko fanom najnowszych technologii - deweloperom i niektórym trendsetterom.

Google nie dało jednak swoich okularów zainteresowanym po prostu do ręki. Choć cena podzespołów gadżetu szacowana jest na około 200 dolarów, deweloperzy musieli za nie zapłacić aż 1,5 tysiąca. Wydając tak dużo na Google Glass, trudno po ich rozpakowaniu narzekać na to, jak ograniczona jest ich funkcjonalność - zamiast tego mamy raczej poczucie wyjątkowości i obcowania z rewolucyjnym gadżetem.

Zgodnie z planem Google'a, pierwsze recenzje Google Glass są naprawdę dobre. W sieci przybywa nagrań stworzonych okularami, które prezentują codzienne wydarzenia z nieznanej do niedawna perspektywy. Glass mają jednak wiele wad, które niestety na razie dyskwalifikują urządzenie na masowym rynku - przynajmniej w obecnej wersji.

Największym problemem jest - zgodnie z przewidywaniami - krótki czas pracy na baterii. Choć Engadget ocenił, że Google Glass będą w stanie pracować bez ładowania około 5 godzin, z testów ABC wynika, że są to tylko 3,5 godziny. To zdecydowanie zbyt mało, by faktycznie wykorzystywać okulary, jako pomocnika w codziennym życiu i odczytywać z jego pomocą aktualne powiadomienia oraz ze spokojem tworzyć multimedia.

Business Insider zauważa również, że niewielki ekran urządzenia jest mało czytelny w jasnym oświetleniu, polecenia głosowe nie działają zbyt dobrze, a okularów nie da się złożyć, więc ich transport po zdjęciu z głowy może być kłopotliwy. Ostatecznie również, gdy jesteśmy poza zasięgiem Wi-Fi, musimy podłączyć Glass z naszym telefonem przez Bluetooth, aby otrzymywać powiadomienia z internetu.

W obecnej wersji Google Glass wydają się więc produktem, który choć jest niezwykle atrakcyjny, wciąż wymaga wielu poprawek. Choć wyszukiwarkowy gigant poczynił wiele kroków, by okulary działały jak najdłużej bez ładowania - rezultaty wciąż trudno nazwać zadowalającymi. Google Glass wydają się mimo wszystko projektem, który warto obserwować, szczególnie, że bez wątpienia na konkurencyjne okulary nie będziemy musieli długo czekać.

Google Glass Gestures

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.