Analitycy: czołowi producenci tracą udziały

Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jeffedoe
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jeffedoe
Paweł Żmuda

02.05.2011 08:00, aktual.: 02.05.2011 10:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po prezentacji wyników finansowych przez największych producentów podsumowaniem pierwszych miesięcy zajęli się również analitycy branży komórkowej. Według specjalistów z IDC sytuacja sprzyja mniejszym producentom.

Analitycy z IDC informują, że w 2011 roku sprzedano dotąd 371,8 miliona nowych telefonów komórkowych. Najlepiej radzili sobie producenci tacy jak: Nokia (29,2% udziału), Samsung (18,8%) oraz LG (6,6%). Zaraz za podium znalazł się Apple z udziałem w rynku na poziomie 5% i ZTE z 4,1% udziałem.

W analizie IDC nie wyszczególniono firm takich jak Motorola, RIM czy Sony Ericsson, które znalazły się w kategorii "inni producenci". Mimo to obraz na rynku wydaje się dość jasny. W ciągu pierwszych miesięcy 2011 roku całkiem nieźle poradziły sobie mniejsze firmy.

IDC
IDC

Wśród niewielkich producentów udział w rynku skoczył z 29,7% na początku 2010 roku aż do 36,3% obecnie. Specjaliści z IDC przekonują, że to nie tylko zasługa niewymienionych osobno firm RIM, Motorola i SE, lecz przede wszystkim dobrej kondycji takich producentów, jak Micromax, TCL-Alcatel i Huawei.

Źródło: intomobile

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)