Android vs. iPhone, kolejne starcie?
19.10.2009 21:00, aktual.: 19.10.2009 23:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Praktycznie od początku Androida - HTC G1 Dream - system ten był porównywany do iPhone. Może dlatego, że są to dwa nowe systemy, może dlatego, że oba są świetnie przemyślane i nowatorskie. Tak czy inaczej, jedna i druga platforma ma swoich zwolenników i przeciwników. Nie trudno było przewidzieć, że fani Androida będą walczyć z fanami iPhone i odwrotnie. Reklama sieci Verizon, zapowiadająca nowe urządzenie z systemem od Google jest kolejnym i pewnie nie ostatnim starciem w tej "wojnie".
Dosyć łatwo się domyślić, że w reklamie chodzi o Motorolę Sholes. Nie to jest jednak istotne. Ważne są hasła użyte do promocji tego urządzenia. Przykłady poniżej:
"iDon?t have a real keyboard" - "nie mam prawdziwej klawiatury"
"iDon?t take night shots" - "nie robię zdjęć w nocy"
"iDon?t customize" - "nie mogę zmieniać swojego wyglądu"
"iDon?t have interchangeable batteries" - "nie mam wymiennej baterii"
Nie tylko sama treść haseł, ale również pisownia (iPhone, iPod, iMac, iDon't) bardzo wyraźnie sugerują, że reklama jest prztyczkiem w nos Apple. Co o tym sądzicie? Po której stronie się opowiecie? Osobiście uważam, że jest to zasłużone "zadośćuczynienie" za reklamy Mac vs. PC. Reklama do obejrzenia tutaj.