Android walczy o rozpoznawalność marki
29.03.2014 13:00, aktual.: 29.03.2014 14:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Android jest najpopularniejszym systemem przeznaczonym dla urządzeń mobilnych. Zdaniem Google rozpoznawalność OSu z zielonym robocikiem jest jednak na zbyt niskim poziomie.
Gigant z Mountain View w ostatnim czasie stosuje dość agresywną politykę zarówno w zakresie prywatności, jak i aplikacji znajdujących się w sklepie Play. Nie od dziś wiadomo, że inżynierowie z Google pracują nad zmniejszeniem fragmentacji swojego systemu i nie chcą dłużej rozmieniać się na drobne. Liczy się tylko gruba kasa i pełna władza.
Co jednak stoi na przeszkodzie? Według Google, marka Android jest rozpoznawalna i dość dobrze kojarzona z wyszukiwarkowym gigantem, jednak nie każdy widzi subtelną różnicę między Androidem z Nexusa 5 a Androidem z nakładką TouchWiz albo Sense. Dla zwykłego Kowalskiego położone obok siebie telefony serii Nexus, Galaxy S oraz HTC posiadają różne systemy operacyjne. Właśnie dlatego Google postanowiło uświadamiać swoich klientów, że wszystkie powyższe urządzenia pracują pod kontrolą jednego Androida, z lekko zmodyfikowanym interfejsem i dodanymi kilkoma aplikacjami od producenta, jednak jest to wciąż ten sam system.
Tuż po trafieniu nowych flagowców na rynek, pojawiło się mnóstwo wideoprezentacji na temat ich działania. Jedne z nich przedstawiały nowinki znajdujące się w nakładkach od producenta, inne szybkość działania, a jeszcze inne wygląd czy unboxing urządzeń. Uwagę kilku osób z geek.com zwróciło logo Androida znajdujące się na bootanimacji wszystkich telefonów pojawiających się na rynku w tym roku.
Pojawienie się logo Androida nie jest jednak przypadkowe. Spowodowane jest działaniami Google, które wymusza od pewnego czasu na producentach urządzeń mobilnych informowanie klientów o zastosowanym systemie operacyjnym. Gigant z Mountain View dba jednak o swoją markę, więc wymagania odnośnie koloru, rozmiaru i proporcji logo na ekranie startowym są bardzo wysokie.
Logo winno znajdować się na dole ekranu, nie zajmując przy tym więcej jak 40% szerokości ekranu. Dodatkowo powinno być odpowiednio wyskalowane. Dodatkowe napisy bądź informacje nie mogą znajdować się w tej części wyświetlacza. Google po prostu rezerwuje sobie tę część i kropka.
Wielce prawdopodobne, że logo ANDROID będzie się pojawiało we wszystkich urządzeniach pracujących pod systemem z zielonym robocikiem. Czy jest to negatywne zjawisko? W punktu widzenia klientów na pewno nie, są świadomi z jakiego systemu korzystają. Producenci urządzeń mobilnych powinni jednak zacząć się obawiać, gdyż Google zaczyna rządzić na prawdę twardą ręką.