Androidy wariują po aktualizacji Gmaila?
Uwaga na nową wersję oficjalnej aplikacji Gmaila. Sporo osób sugeruje, że program może źle wpływać na działanie smartfonów i tabletów z Androidem.
02.10.2013 | aktual.: 02.10.2013 17:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pod oficjalną aplikacją Gmaila w Google Play pojawiło się sporo negatywnych komentarzy, na co zwrócił nam uwagę nasz czytelnik Krzysztof (dzięki!). Okazuje się, że po aktualizacji programu część urządzeń nie działa prawidłowo. Objawia się to samoczynnymi restartami. Część użytkowników donosi, że ich telefony nie chcą się włączyć.
Dotyczy to przede wszystkim osób, które na swoich tabletach i smartfona włączały opcję automatycznej synchronizacji danych w aplikacji. Większość narzeka obecnie na ciągłe restarty, z którymi nie może nic zrobić. Zresztą wystarczy rzucić okiem na komentarze:
NIE AKTUALIZOWAĆ - GMAIL UWALI TELEFON Po włączeniu automatycznej synchronizacji telefon Galaxy NOTE zwariował. Samoczynnie się wyłącza i włącza. Nic nie można zrobić. GOOGLE - coście narobili!!! Jak można wypuścić coś takiego - taka firma!!! I co teraz mam zrobić?! - Krzysztof Krzysztosze
Luku Ładnie zaaktualizowałem i teraz Nexus 7 co 15 sekund włącza się i resetuje. Brawo normalnie jakby miał być tablet na śmietnik teraz... Robert Bonecki mi pomógł "hard reset", poszukaj jak to się robi w Xperii Z, ale musisz wbić się do trybu recovery mode, a następnie zrobić wipe/factory reset.. stracisz wszystkie dane ale cóż przynajmniej nie będzie się reseteował - Łukasz Socha
Nie aktualizuj Po ostatnie aktualizacji telefon ciągle się restartuje po chwili działania. Bateria w 4h spadła 50% a powinna około 10% - marek michalczyk
Pojawiło się też kilka komentarzy użytkowników, których urządzenia nie chcą się włączyć po próbie włączenia synchronizacji w nowej wersji aplikacji.
Nie aktualizować HTC One padł podobnie jak u kolegów, telefon po aktualizacji aplikacji i włączeniu synchronizacji już nie wstał... - Tomasz Rupik
Katastrofa! Widzę, że nie tylko mi telefon padł. Cały czas samemu wyłącza się i włącza ponownie. Nie da się go uruchomić. - Marcin Charczenko
Sądząc po liczbie opinii, skala problemu nie jest duża - wiele osób nie zauważyło żadnych błędów, na naszym fanpage'u też nie ma większego odzewu. Ja nie mam żadnych problemów na trzech różnych smartfonach. Ale lepiej uważać.
Trudno powiedzieć, co powoduje restarty. Stawiałbym na jakieś błędy w konfiguracji usługi, które sprawiają, że urządzenie nie jest w stanie połączyć się z serwerem i głupieje. Ratunkiem może być wykonanie hard resetu, o ile w telefonie nie ma cennych danych.