Anomaly 2 Benchmark - pomóż polskiemu studio zrobić najładniejszą grę na Androida!
Polskie studio 11 bit studios obrało sobie bardzo ambitny cel. Firma chce stworzyć jedną z najładniejszych gier na Androida, która będzie w stanie wykorzystać potencjał nawet najnowszych urządzeń. A pomóc w tym mają użytkownicy.
14.09.2013 | aktual.: 14.09.2013 20:00
11 bit studios znane z serii Anomaly pracuje właśnie nad przełomową technologią graficzną na urządzenia z Androidem, która ma sprawić, że nadchodzące Anomaly 2 będzie prezentować się na smartfonach i tabletach jeszcze lepiej niż na komputerach. Deweloperzy chcą m.in. zaimplementować na Androidzie system globalnego oświetlenia, który nie tylko nie był spotykany w tytułach mobilnych, ale i nie został wykorzystany w wersji na PC-y. Tak o pomyśle wypowiada się Bartosz Brzostek, Dyrektor Technologiczny w 11 bit studios:
Życie gamedevu nie jest jednak łatwe. O ile na platformach stacjonarnych etap niekompletnych standardów, niezgodności i błędów w driverach, różnych udziwnień twórców hardare mamy już dawno za sobą, o tyle Android to wciąż pole minowe, pełne pułapek. Już przy poprzednich projektach mieliśmy z tym wiele problemów, ale dopiero poprzeczka wyznaczona przez A2 obnażyła skalę problemu. By sprostać wyzwaniu postanowiliśmy przetestować i dotweakować grę dla każdej klasy urządzeń osobno, by wycisnąć z nich maksimum wydajności. Wiele z nich posiadamy na miejscu, wielu jednak nie. Dlatego postanowiliśmy poprosić graczy o pomoc.
Jak widać więc fragmentacja sprzętowa Androida daje się twórcom mocno we znaki. 11 bits studio postanowiło jednak wypuścić specjalny Anomaly 2 Benchmark, czyli program pozwalający na zebranie danych o konkretnych urządzeniach. Jeżeli użytkownicy wyrażą zgodę, kluczowe parametry mierzone przez aplikację zostaną wysłane do twórców, którzy będą mogli ulepszyć finalną grę i dostosować ją pod konkretne konfiguracje układów.
Program to również niepowtarzalna okazja, aby jeszcze przed premierą zapoznać się z grafiką oferowaną przez Anomaly 2 na Androida, urywkami fabuły, które pokazywane są w trakcie trzech misji, a także sprawdzić wydajność swojego smartfona. Anomaly 2 Benchmark można znaleźć pod tym adresem w Google Play. Benchmark w zależności od urządzenia (m.in. rozdzielczości) ma różną wagą - na Xperii Z Ultra pobrałem paczkę ponad 600 MB, a na Ascendzie P6 - "tylko" ok. 450 MB.
Anomaly 2 Brings PC Quality Gaming to Mobile This Fall
Odpalając grę na Xperia Z Ultra ze Snapdragonem 800 muszę przyznać, że tytuł prezentuje się po prostu rewelacyjnie. Grafika jest świetna, a dodatkowe efekty wybuchów czy odbić prezentują się powalająco. Demo lekko rozgrzało układ Qualcomma, ale wydaje mi się, że i tak ma on jeszcze spory zapas mocy. Nie wiem jak dokładnie interpretować wynik testu (muszę porównać więcej różnych urządzeń), ale wydaje mi się, że blisko 640 tys. punktów to niezłe osiągnięcie ;)
Dodam jednak, że w przypadku Ascend P6 żaden z benchmarków dla różnych poziomów grafiki się nie uruchomił, co może wynikać z braku kompatybilności zastosowanego układu graficznego Vivante. Podobnie jest zresztą z urządzeniami z Atomem, a na słabszych urządzenia czasami nawet wersja w najsłabszej jakości może okazać się zbyt wymagająca. Sprawdzę to jednak dokładnie wraz z testami kolejnych urządzeń.
Jak jest w przypadku waszych smartfonów/tabletów? Jak podoba wam się próbka grafiki nowego Anomaly 2?