Aplikacje 59% deweloperów nie zarabiają na siebie - infografika
Wczoraj podano, że aplikacja A zarobiła X milionów, dziś, że program C został przejęty przez koncern Y, a jutro pewnie pojawią się informacje o kolejnych milionerach, którzy dorobili się na mobilnych aplikacjach. Czy tworzenie programów dla komórek to faktycznie żyła złota?
11.05.2012 | aktual.: 11.05.2012 10:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pracownicy firmy App Promo postanowili sprawdzić, jak jest naprawdę w świecie deweloperów i mobilnych aplikacji. Obserwacje i wyniki analiz zaprezentowano na infografice. Zanim ją obejrzycie, kilka ciekawostek:
- 59% aplikacji** nie generuje wystarczających obrotów,** żeby były opłacalne dla twórców;
- tylko 12% deweloperów zarabia przynajmniej 50 000 dol. na swoich aplikacjach, jednak większość z nich dysponuje ogromnym budżetem, w wysokości przynajmniej 30 000 dolarów;
- deweloperzy odnoszący finansowe sukcesy poświęcają około 14% czasu spędzonego nad aplikacją** na marketing**
"Z ponad milionem aplikacji dostępnym na rynku dla ich wydawców nie lada wyzwaniem jest wybicie się ze swoim produktem, aby był on rozpoznawany i pobierany. (...) Ci deweloperzy, którzy inwestują pieniądze i poświęcają swój czas na marketing wokół aplikacji poza platformami z aplikacjami, wydają się odnosić największy sukces, mając na uwadze zyski z ich produktów" - czytamy w raporcie App Promo.
Wyżej zaprezentowane informacje dotyczą ogólnie rynku aplikacji - firma nie skupiła się wyłącznie na jednej platformie.
A czy ktokolwiek z Was jest deweloperem aplikacji dla iOS-a, Androida czy Windows Phone'a? Czy Wasze aplikacje zarabiają na siebie, czy traktujecie ich tworzenie bardziej hobbystycznie?
Źródło: BGR