Apple chce kupić Beats Audio? Firma znacznie podrożała

Ponoć Apple planuje kolejne przejęcie. Jego celem jest podobno Beats Audio, w które swego czasu zainwestowało HTC. Jednak cena firmy znacznie wzrosła od tamtego czasu.

Apple chce kupić Beats Audio? Firma znacznie podrożała
Mateusz Żołyniak

09.05.2014 | aktual.: 09.05.2014 13:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Bloomberg, The New York Times i The Wall Street Journal zgodnie donoszą, że Apple zamierza wykupić firmę Beats Audio. Transakcja ma zostać ogłoszona oficjalnie już w przyszłym tygodniu. Mówi się, że Gigant z Cupertino za muzyczną markę zapłaci aż 3,2 mld dol.

Kwota może wydawać się bardzo wysoka. W 2011 roku HTC za 50,1% udziałów w Beats Audio zapłaciło 300 mln dol. Tajwańczycy wykorzystywali technologię firmy w swoich topowych telefonach, ale nie spotkało się to z wielkim zainteresowaniem użytkowników. W połowie 2012 roku HTC odsprzedało 25% akcji za 150 mln dol., a w zeszłym roku oddało pozostałe akcje w ręce Beats za 265 mln dol.

Dlaczego teraz więc Apple ma zapłacić za Beats Studio 3 mld dol.? Marka ta cieszy się stale rosnącą popularnością i ma coraz większą grupę użytkowników, więc wzrasta też jej wartość. Firma założona przez Dr. Dre i Jimmy'ego Iovine'a zajmuje się teraz nie tylko tworzeniem sprzętu grającego i technologii audio dla urządzeń przenośnych (smartfony, laptopy). Jakiś czas temu wystartowała z serwisem streamingu muzyki o nazwie Beats Music. Jest to twór podobny do Spotify czy Deezera, ale nie cieszy się dużym zainteresowaniem.

Mówi się, że Apple chce wykorzystać zarówno technologię Beats, jak i rozwiązanie Beats Music. W przypadku tej pierwszej można spodziewać się integracji z iPhone'ami/iPodami (i być może MacBookami), a serwis streamingu muzyki może pomóc w rozwoju iTunes Radio. Nie obraziłbym się też, gdyby słuchawki Beats by Dr. Dre były dodawane do iPhone'ów, ale jest to raczej mało prawdopodobne.

Źródło: Bloomberg, NYTimes

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)