Apple kupuje komórkową sieć reklamową?

Jak donosi Wall Street Journal, firma Apple zamierza wykupić firmę Quattro Wireless za niebagatelną kwotę 275 milionów dolarów. Quattoro jest platformą dostarczającą reklamy i usługi dla użytkowników mobilnych telefonów. Czy ruchy koncernu z Cupertino są odpowiedzią na ostatnie próby przejęcia sieci reklamowej AdMob przez firmę Google?

Fot. Apple
Fot. Apple
Krzysztof Basel

06.01.2010 | aktual.: 06.01.2010 14:58

Przypomnijmy - Google postanowiło wykupić firmę reklamową AdMob za kwotę 750 milionów dolarów. Zakupy giganta z Mountain View zostały zablokowane przez Federalną Komisję Handlu. Apple postanowiło włączyć się do gry.

Biorąc pod uwagę ilość aplikacji w App Store, zakup już przygotowanej firmy może przynieść korzystne rezultaty. Apple zapewni developerom aplikacji dla iPhone'a stały dopływ gotówki. Firma koncentruje się głównie na rynku reklamy w telefonach opartych o Androida oraz iPhone OS, a wśród jej klientów znajdują się takie firmy jak Ford czy Disney.

Wszystko wskazuje więc na to, że wojna o użytkowników smartfonów rozpoczyna się już nie tylko na poziomie systemu operacyjnego, czy dostępnych dla niego aplikacji...

Źródło: Simblog

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)