Apple połakomiło się na chiński rynek - 2 lata i 25 nowych sklepów

Apple połakomiło się na chiński rynek - 2 lata i 25 nowych sklepów
Krzysztof Basel

27.02.2010 07:18, aktual.: 27.02.2010 08:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma z Cupertino planuje ekspansję na chiński rynek. Apple chce otworzyć tam aż 25 sklepów przez najbliższe 2 lata.

Informację o planach Apple otrzymaliśmy od Philipa Elmer-DeWitta z bloga *Fortune Brainstorm Tech, *który w jakiś sposób otrzymywał na bieżąco informacje z czwartkowego spotkania akcjonariuszy Apple. Z jego doniesień jasno wynika, że firma z Cupertino chce szybko opanować chiński rynek.

Apple otworzyło swój pierwszy sklep w Chinach w 2008 roku przed Igrzyskami w Pekinie. W 2009 roku usłyszeliśmy o planach na drugi Apple Store w tym mieście. Teraz, korporacja planuje otworzyć aż 25 nowych placówek w całych Chinach. Apple planuje zbudować na początku swoją markę na tym niesamowicie prężnym, ale i trudny, rynku. Widać, jednak, że firma traktuje go jako kolejne wyzwanie. Do tej pory przecież produkty Apple świetnie sprzedają się w USA, nieźle w Europie czy Ameryce Południowej. Kolejnym potężnym rynkiem zbytu mogą być potężne Chiny.

Jak do tej pory Apple sprzedało tam ponad 200 000 iPhone'ów, co nie wydaje się jednak zbyt dobrym wynikiem. Pamiętajmy jednak, że są to oficjalne dane, a Chińczycy korzystają także z telefonów Apple zakupionych na czarnym, czy też nie oficjalnym rynku. Poza tym Chińczycy lubią płacić za dzwonki, gry i inne aplikacje za pomocą komórki, a dokładniej karty prepaid oferowanych przez lokalnych operatorów. App Store oferuje tylko sprzedaż  przy pomocy karty kredytowej. Niektórzy twierdzą, że po uwolnieniu systemu prepaid dla chińskich użytkowników, rynek iPhone'ów może błyskawicznie eksplodować do liczby 10 milionów. Pewnie na to liczy Steve Jobs.

Źródło artykułu:WP Komórkomania