Apple: ponad 300 tysięcy iPadów i 1 milion aplikacji sprzedanych pierwszego dnia

Apple sprzedało pierwszego dnia ponad 300 tysięcy iPadów, wliczając w to urządzenia dostarczane przez kurierów, kupione w sklepach Apple oraz sieci sklepów Best Buy. Pierwsi użytkownicy pobrali już z App Store ponad 1 milion aplikacji. Jaki jest profil pierwszych użytkowników tabletu Apple?

Graf. Piper Jaffray
Graf. Piper Jaffray
Krzysztof Basel

Firma Apple podała też, że zaraz po pierwszym uruchomieniu iPadów ich nowi właściciele pobrali ponad 1 milion aplikacji z App Store w tym ponad 250 tysięcy e-booków.

Chwilę po podaniu oficjalnej informacji przez Apple swoją analizę przedstawił Gene Munster z firmy Piper Jaffray. Analityk wierzył, że firma z Cupertino sprzedała nawet 600-700 tysięcy iPadów. Munster zliczył 730 osób stojących w kolejce po iPada przed Apple Store w Nowym Jorku przy 5th Ave. W tym samym miejscu wcześniej było 350 osób przy premierze iPhone'a 3GS i 540 osób przed premierą iPhone'a 3G.

Z kolei Brian Marshall z Broadpoint AmTech szacował, że w pierwszy weekend sprzedaży iPada w ręce klientów trafi 525 tysięcy tabletów Apple.

Ciekawe, ile iPadów sprzeda się w kolejnych dniach i tygodniach. Danieal Tello - analityk z Meksyku, który śledzi sprzedaż iPadów, twierdzi, że Apple sprzeda 1 milion tabletów już w drugim tygodniu po rozpoczęciu sprzedaży.

Pierwsi nabywcy iPada to typowi Applemanicy

Cytowany już analityk Gene Munster z Piper Jaffray podał kilka ciekawych informacji o pierwszych użytkownikach iPadów. Informacje przytacza blog Fortune Brainstorm Tech:

  • 74% z nich posiada już Maki (tylko 26% korzysta także pecetów). 96% planuje dalej na nich pracować.
  • 66% posiada przynajmniej jednego iPhone'a.
  • 93% posiada już iPoda
  • 13% kupiło wcześniej czytnik e-booków Amazon Kindle, a 58% z nich planuje zastąpić go iPadem.
  • Najpopularniejsza wersja to iPad 16GB (39%), później model o pojemności 32GB (32%) i 64GB (28%)
  • 74% z pierwszych nabywców iPada chce wykorzystywać go do przeglądania Internetu, 38% do czytania książek, 34% do sprawdzania skrzynki e-mail, a 26% do oglądania filmów. Tylko 18% planuje wykorzystać tablet Apple do grania w gry.

Badania wykonano na 448 osobach, które kupiły iPada 3 kwietnia. Jak widać, pierwsi nabywcy tabletu to typowi miłośnicy marki Apple. iPad ma być jednak narzędziem dla mas, a Steve chce, aby tablet przyciągnął do siebie także klientów wcześniej nie związanych z Apple. Czas pokaże czy te wszystkie optymistyczne prognozy będą słuszne.

Źródło artykułu:WP Komórkomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)