Apple: ponad 300 tysięcy iPadów i 1 milion aplikacji sprzedanych pierwszego dnia
Apple sprzedało pierwszego dnia ponad 300 tysięcy iPadów, wliczając w to urządzenia dostarczane przez kurierów, kupione w sklepach Apple oraz sieci sklepów Best Buy. Pierwsi użytkownicy pobrali już z App Store ponad 1 milion aplikacji. Jaki jest profil pierwszych użytkowników tabletu Apple?
Firma Apple podała też, że zaraz po pierwszym uruchomieniu iPadów ich nowi właściciele pobrali ponad 1 milion aplikacji z App Store w tym ponad 250 tysięcy e-booków.
Chwilę po podaniu oficjalnej informacji przez Apple swoją analizę przedstawił Gene Munster z firmy Piper Jaffray. Analityk wierzył, że firma z Cupertino sprzedała nawet 600-700 tysięcy iPadów. Munster zliczył 730 osób stojących w kolejce po iPada przed Apple Store w Nowym Jorku przy 5th Ave. W tym samym miejscu wcześniej było 350 osób przy premierze iPhone'a 3GS i 540 osób przed premierą iPhone'a 3G.
Z kolei Brian Marshall z Broadpoint AmTech szacował, że w pierwszy weekend sprzedaży iPada w ręce klientów trafi 525 tysięcy tabletów Apple.
Ciekawe, ile iPadów sprzeda się w kolejnych dniach i tygodniach. Danieal Tello - analityk z Meksyku, który śledzi sprzedaż iPadów, twierdzi, że Apple sprzeda 1 milion tabletów już w drugim tygodniu po rozpoczęciu sprzedaży.
Pierwsi nabywcy iPada to typowi Applemanicy
Cytowany już analityk Gene Munster z Piper Jaffray podał kilka ciekawych informacji o pierwszych użytkownikach iPadów. Informacje przytacza blog Fortune Brainstorm Tech:
- 74% z nich posiada już Maki (tylko 26% korzysta także pecetów). 96% planuje dalej na nich pracować.
- 66% posiada przynajmniej jednego iPhone'a.
- 93% posiada już iPoda
- 13% kupiło wcześniej czytnik e-booków Amazon Kindle, a 58% z nich planuje zastąpić go iPadem.
- Najpopularniejsza wersja to iPad 16GB (39%), później model o pojemności 32GB (32%) i 64GB (28%)
- 74% z pierwszych nabywców iPada chce wykorzystywać go do przeglądania Internetu, 38% do czytania książek, 34% do sprawdzania skrzynki e-mail, a 26% do oglądania filmów. Tylko 18% planuje wykorzystać tablet Apple do grania w gry.
Badania wykonano na 448 osobach, które kupiły iPada 3 kwietnia. Jak widać, pierwsi nabywcy tabletu to typowi miłośnicy marki Apple. iPad ma być jednak narzędziem dla mas, a Steve chce, aby tablet przyciągnął do siebie także klientów wcześniej nie związanych z Apple. Czas pokaże czy te wszystkie optymistyczne prognozy będą słuszne.