Apple rezygnuje z UDID na rzecz Advertising Identifiera

Apple rezygnuje z UDID na rzecz Advertising Identifiera

Apple rezygnuje z UDID na rzecz Advertising Identifiera
Krystian Bezdzietny
14.09.2012 10:00, aktualizacja: 14.09.2012 12:00

Oprogramowanie iOS 6 GM potwierdza rezygnację Apple'a ze udostępniania reklamodawcom numerów UDID (unikalnych numerów każdego iUrządzenia) na rzecz Advertising Identifiera. Już niebawem każdy będzie mógł wyłączyć śledzenie przez sieci reklamowe.

Oprogramowanie iOS 6 GM potwierdza rezygnację Apple'a ze udostępniania reklamodawcom numerów UDID (unikalnych numerów każdego iUrządzenia) na rzecz Advertising Identifiera. Już niebawem każdy będzie mógł wyłączyć śledzenie przez sieci reklamowe.

Natknięcie się na tajemniczą funkcję Limit Ad Tracking w ustawieniach iOS-a 6 GM wywołało wśród deweloperów niemałe zaciekawienie. Na szczęście Apple szybko postanowił wyjaśnić o co z tym chodzi.

iOS 6 wprowadza Advertising Identifiera, nietrwały, nieosobisty identyfikator urządzenia, którego sieci reklamowe będą używać, aby dać ci więcej kontroli nad możliwościami reklamodawców dotyczących zbierania informacji. Jeżeli uruchomisz Limit Ad Tracking, sieci reklamowe korzystające z Advertising Identifiera nie będą kolekcjonowały wybranych informacji celem wyświetlania odpowiednich dla Twoich danych reklam. W przyszłości wszystkie sieci reklamowe będą zmuszone do korzystania z Advertising Identifiera. Jednakowoż, dopóki przejście na Advertising Identifiera przez sieci reklamowe nie zostanie zakończone, wciąż możesz otrzymywać reklamy bazujące na Twoich danych.

[solr id="simblog-pl-61646" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://simblog.pl/otwieranie-linkow-youtubea-w-nowej-aplikacji-od-googlea" _mphoto="zrzut-ekranu-2012-09-14--3a6d0d2.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2420[/block]

Co to wszystko w wielkim skrócie oznacza? Wraz z iOS 6 otrzymujemy możliwość wyłączenia śledzenia przez sieci reklamowe pozyskujące np. dane o naszej lokalizacji. Wyłączając Advertising Identifiera nie zablokujemy reklam, tylko spowodujemy, że nie będą one wyświetlane w oparciu o nasze dane, czyli będą zupełnie przypadkowe.

Źródło: isApazio

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)