Apple sprzedał 100 milionów iPhone'ów i 15 milionów iPadów

Większości konferencji prasowych Apple'a towarzyszy slajd poświęcony zyskom, wynikom sprzedaży, jednym słowem – liczbom. Podobnie było przy okazji prezentacji iPada 2, czyli następcy najpopularniejszego na świecie tabletu. Jesteście ciekawi, jak daleko w tyle Amerykanie zostawili konkurencję?

Fot. Engadget
Fot. Engadget
Jakub Płaza

03.03.2011 | aktual.: 03.03.2011 09:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na początek ciekawostka dotycząca telefonu. iPhone’y od światowego debiutu w 2007 roku sprzedały się w liczbie ponad 100 milionów egzemplarzy. Apple potrzebował tylko 11 miesięcy, aby „oddać” w ręce konsumentów aż 15 milionów iPadów. Steve Jobs przyznał, że przeważająca część zysków koncernu pochodzi ze sprzedaży wielkiej trójcy: iPhone’a, iPada oraz iPoda.

Zyski ze sprzedaży tabletu są astronomiczne. Apple zarobił dzięki niemu (w 2010 roku) ponad 9,5 miliarda dolarów. Urządzenie wywalczyło tym samym aż 90% rynku tabletów. W App Store znajduje się ponad 65 tysięcy dedykowanych mu aplikacji. Dla porównania – Honeycomb ma ich tylko… 100. Apple zapłacił swoim programistom przeszło 2 miliardy dolarów.

Konkurencja nie będzie miała łatwo. Sami widzicie, że segment tabletów został całkowicie zdominowany przez Apple'a.

Źródło: Unwired view

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)