Apple szykuje rewolucję w graniu na iPadach i iPhone'ach?

Jednym z powodów, które wykluczyły chęć kupna iPhone'a 4S, była niewielka przekątna jego ekranu. Zapewne coś w tym jest, ponieważ coraz więcej użytkowników oczekuje, że nowa generacja smartfona z nadgryzionym jabłuszkiem na obudowie będzie wyposażona w co najmniej 4-calowy wyświetlacz. Dlaczego 3,5-calowa Retina jest dla mnie za mała?

Apple szykuje rewolucję w graniu na iPadach i iPhone'ach? 1iPad (fot.apple)
Mateusz Żołyniak
SKOMENTUJ

Jednym z powodów, które wykluczyły chęć kupna iPhone'a 4S, była niewielka przekątna jego ekranu. Zapewne coś w tym jest, ponieważ coraz więcej użytkowników oczekuje, że nowa generacja smartfona z nadgryzionym jabłuszkiem na obudowie będzie wyposażona w co najmniej 4-calowy wyświetlacz. Dlaczego 3,5-calowa Retina jest dla mnie za mała?

O ile nie mogę odmówić rewelacyjnej jakości obrazu oferowanej przez IPS w iPhonie czy wzorowej reakcji na dotyk, o tyle 3,5-calowy ekran Retina w moich oczach przestaje sprawdzać się w grach. Powód jest banalny. Takie hity na iOS jak Infinity Blade, Shadowgun, Rage HD, Mirror’s Edge czy Modern Combat 3 charakteryzują się dopieszczoną grafiką, ale całą zabawę zabija konieczność sterowania w grach za pomocą panelu dotykowego.

Podczas rozgrywki zasłaniam palcami połowę wyświetlacza i nawet nie mam jak podziwiać dzieła grafików, którzy napracowali się przy tworzeniu tytułów. Mimo że wspomniane tytuły na małym ekranie wyglądają niczym Crysis 2 czy nowy Bettlefield na 24-calowym monitorze, trudno to w ogóle zauważyć. Z kolei na iPadzie korzystanie z przycisków umieszczonych w dwóch rogach 10-calowego tabletu jest męczące, szczególnie przy dłuższej rozgrywce. Okazuje się (jak donosi serwis AnandTech), że Apple może mieć w zanadrzu coś, co zrewolucjonizuje grę na urządzeniach z iOS. Na czym ma ta rewolucja polegać?

Według informatora serwisu AnandTech, Apple opracowuje już kontroler dla graczy, z którego będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy iPadów i iPhone'ów. Gamepad firmowany logo firmy z Cupertino będzie oczywiście bezprzewodowy, a liczba przycisków ma zapewnić możliwość sterowania we wszystkich typach gier na iOS, wspominano również o wbudowanym żyroskopie. Może się wydawać, że ta decyzja nie ma sensu. Apple zawsze twierdził, że panel dotykowy w zupełności wystarczy do kontroli urządzenia czy grania na nim. Może stanowisko firmy się zmieniło...

iPady są obecnie uważane za najpopularniejsze konsole dla graczy. Dotyczy dostępności gier, ich dopracowania, ale i osobnych działów dla iOS w dużych serwisach o grach. Trudno zgodzić mi się z tym stwierdzeniem, ponieważ konsola to coś, na czym gra się przede wszystkim wygodnie, a o rozgrywce przy użyciu ekranu dotykowego nie mogę tego powiedzieć. Może Apple w końcu doszedł do podobnego zdania, a kontroler pomoże firmie zamienić iPady i iPhone'y w prawdziwe konsole.

Urządzenia można w końcu łączyć z telewizorem i strumieniować obraz, wykorzystując choćby funkcję AirPlay. Dzięki bezprzewodowemu gamepadowi możliwe będzie wyeliminowanie konieczności sterowania za pomocą 10-calowego kontrolera. Dzięki np. nowy iPad w stacji dokującej z zasilaniem (być może również i portem HDMI) będzie służył jako tradycyjna konsola, a użytkownicy będą wygodnie grać ma telewizorze dzięki padom. Dodając do tego gry zoptymalizowane pod najnowszą generację tabletu giganta z Cupertino, można mieć pewność, że tytuły transmitowane z iPada będą mieć odpowiedni poziom grafiki.

Oczywiście większość z Was zasugeruje, że na rynku są już nakładki dla graczy czy bezprzewodowe gamepady. Racja, ale jaki procent graczy z nich korzysta i na ile te rozwiązania są wygodne? Większość nakładek to po prostu przyklejone do ekranu gumowe joysticki, które aktywują ekranowe przyciski. Z kolei ze zwykłymi bezprzewodowymi padami kompatybilne są tylko wybrane tytuły. Rozwiązanie Apple'a byłoby uniwersalne i - znając marketing firmy Tima Cooka -  z pewnością szybko zostało spopularyzowane. Można również sądzić, że w razie potrzeby producent przygotuje dla deweloperów gier specjalne API, które pozwolą na dodanie obsługi poprzez samego gamepada.

Na razie to jednak tylko plotki i nie wiadomo, na ile można wierzyć informatorom AnandTecha. Wizja konsoli złożonej z iPada czy iPhone'a wydaje się dość ciekawa, nie sądzicie?

Źródło: The Verge • własne

Źródło artykułu: WP Komórkomania

Wybrane dla Ciebie

Korzystasz ze Spotify? Uważaj na te wiadomości
Korzystasz ze Spotify? Uważaj na te wiadomości
Zapomniałeś hasła do mObywatela? Oto prosty sposób, aby odzyskać dostęp do aplikacji
Zapomniałeś hasła do mObywatela? Oto prosty sposób, aby odzyskać dostęp do aplikacji
Jak będzie działało AI w iOS 18? Wyciekły plany Apple
Jak będzie działało AI w iOS 18? Wyciekły plany Apple
Edytowanie wysłanych SMS-ów? Testy nowej funkcji na Androidzie
Edytowanie wysłanych SMS-ów? Testy nowej funkcji na Androidzie
Czy można używać telefonu podczas burzy? Wyjaśniamy
Czy można używać telefonu podczas burzy? Wyjaśniamy
Jak ukryć swój numer? Prosty poradnik jak ustawić numer prywatny
Jak ukryć swój numer? Prosty poradnik jak ustawić numer prywatny
Premiera Sony Xperia 1 VI już wkrótce. Smartfon zaskoczy aparatem?
Premiera Sony Xperia 1 VI już wkrótce. Smartfon zaskoczy aparatem?
iPhone ze wsparciem AI? Apple blisko zawarcia umowy z OpenAI
iPhone ze wsparciem AI? Apple blisko zawarcia umowy z OpenAI
Tinder ma kłopoty? Młodsi użytkownicy wybierają inną aplikację
Tinder ma kłopoty? Młodsi użytkownicy wybierają inną aplikację
Microsoft uruchomi sklep z grami mobilnymi. Zagrozi Google Play i App Store?
Microsoft uruchomi sklep z grami mobilnymi. Zagrozi Google Play i App Store?
Przetestowali nowy procesor Apple. Oto wyniki wydajności Silicon M4
Przetestowali nowy procesor Apple. Oto wyniki wydajności Silicon M4
Nadchodzi oficjalna premiera serii Realme 12 5G. Ceny poznaliśmy już dziś
Nadchodzi oficjalna premiera serii Realme 12 5G. Ceny poznaliśmy już dziś