Apple zmienił algorytm wyświetlania rankingów w App Store?
W sklepie Apple’a pojawiły się poważne zmiany w rankingach najbardziej popularnych aplikacji. Dotychczasowi liderzy zaliczyli niespodziewane spadki, natomiast wcześniej nikomu nieznane programy pojawiły się w rankingu z nicości. Wniosek? Apple najprawdopodobniej zmienił algorytm dla rankingów.
Serwis internetowy Inside Mobile Apps donosi o możliwych zmianach w sposobie wyświetlania rankingów w App Store. Dotychczasowy model opierający się na liczbie pobrań w danym dniu został zamieniony na nieco bardziej czuły algorytm.
Sugeruje się, że od kilku dni Apple sprawdza również to, czy aplikacja po pobraniu zagościła na dłużej w pamięci naszych urządzeń. Pod uwagę mają być też brane oceny użytkowników wystawiane poszczególnym aplikacjom.
Firma z Cupertino nie odniosła się do tych rewelacji. Z pewnością jednak jakieś zmiany zaszły. Dziwne skoki odnotowali niemal wszyscy więksi deweloperzy gier oraz aplikacji dla urządzeń z iOS na pokładzie. Jeżeli powyższe przypuszczenia okażą się prawdą, to wiele firm będzie musiało zmienić podejście do marketingu mobilnego. A Wy, który system uznalibyście za najbardziej fair?
Źródło: 9to5mac