Asystent Google zamówi jedzenie i kupi bilety na autobus. Po polsku

Asystent Google'a po polsku potrafi coraz więcej. Usługa została wzbogacona o możliwość zamawiania jedzenia poprzez usługę Pyszne.pl oraz kupowania biletów na połączenia autobusowe realizowane przez firmę FlixBus.

Asystent Google zamówi jedzenie i kupi bilety na autobus. Po polsku
Mateusz Żołyniak

04.04.2019 | aktual.: 04.04.2019 08:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Asystent głosowy giganta na początku 2019 roku pojawił się w Polsce. Już teraz umożliwia m.in. sprawdzanie połączeń lotniczych w usłudze eSky, uzyskiwanie informacji na temat oferty sieci Play, dowiadywanie się, czy nadchodząca niedziela jest handlowa. Na tym nie koniec.

FlixBus i Pyszne.pl z poziomu Asystenta Google'a

Google stale pracuje nad rozszerzeniem funkcjonalności usługi, co dotyczy głównie uzyskiwania pomocy za pośrednictwem aplikacji firm trzecich. Efektem tego jest nawiązanie współpracy z firmami FlixBus i Pyszne.pl. Co to umożliwi?

Dodatkowe usługi w Asystencie Google'a
Dodatkowe usługi w Asystencie Google'a

Użytkownicy Asystenta Google'a już od 3 kwietnia mają możliwość korzystania z wybranych opcji aplikacji FlixBusa i Pyszne.pl. Głosowo można:

  • kupić bilet na wybrane połączenie autobusowe po wcześniejszym zaadresowaniu pytania do Flixbusa (np. \OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa);
  • zamówić posiłek po z wykorzystaniem rozwiązania Pyszne.pl po wypowiedzeniu prostej frazy \OK Google, porozmawiaj z Pyszne.

Google zapowiada, że integracja obu usług z Asystentem umożliwi wykonanie całej transakcji online za pomocą głosu. Czy jest tak w rzeczywistości?

Chwila konfiguracji i zamawianie ulubionego posiłku staje się banalnie proste

FlixBus i Pyszne.pl oficjalnie dopiero od 4 kwietnia mają wspierać Asystenta Google'a, ale z drugiego rozwiązania można skorzystać już teraz, więc od razu zabrałem się za jego sprawdzanie. Okazuje się, że działa ono zaskakująco sprawnie.

Konfiguracja Pyszne.pl w Asystencie Google'a
Konfiguracja Pyszne.pl w Asystencie Google'a

Asystent Google'a od razu reaguje na frazę "porozmawiaj z Pyszne.pl", ale przy pierwszym korzystaniu prosi o połączenie z usługą. Wymaga to podania podstawowych danych jak nazwisko, adres i numer telefonu.

Kolejnym krokiem jest wybór ulubionych pozycji, których może być maksymalnie 3. W tym celu należy wybrać restaurację z okolicy, a następnie wskazać preferowaną potrawę. Na koniec wystarczy dodać odpowiednią nazwę i można już głosowo korzystać z Pyszne.pl.

Sam proces zamawiania jest prosty. Po skonfigurowaniu usługi Asystent od razu przekierowuje do bota Pyszne, który pyta o wybór jednej z ulubionych pozycji. Ten reaguje jedynie na nazwy przygotowanych zestawów, ale przed złożeniem zamówienia prezentuje opis potrawy i koszt zamówienia.

Zamawianie w Pyszne.pl przez Asystenta Google'a
Zamawianie w Pyszne.pl przez Asystenta Google'a

Asystent Google'a idealnie sprawdza się do szybkiego zamawiania potraw, ale rozwiązanie to w obecnej formie jest dość mocno ograniczone. Najważniejsze wady to:

  • brak możliwości swobodnego zamawiania produktów z wybranej restauracji - można korzystać tylko z trzech zdefiniowanych wcześniej zestawów;
  • brak możliwości uiszczenia opłaty online - jedyną dostępną opcją jest póki co płatność gotówką przy odbiorze.

Miron donosi dodatkowo, że póki co nie ma też dostępu do Pyszne.pl (i FlixBusa) z poziomu inteligentnego głośnika Google'a. Ogólnie nie jest źle, ale do ideału jeszcze brakuje. Na prawdziwe zamawianie z Pyszne.pl będzie trzeba jeszcze poczekać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (10)