Asystent Google zamówi jedzenie i kupi bilety na autobus. Po polsku
Asystent Google'a po polsku potrafi coraz więcej. Usługa została wzbogacona o możliwość zamawiania jedzenia poprzez usługę Pyszne.pl oraz kupowania biletów na połączenia autobusowe realizowane przez firmę FlixBus.
04.04.2019 | aktual.: 04.04.2019 08:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Asystent głosowy giganta na początku 2019 roku pojawił się w Polsce. Już teraz umożliwia m.in. sprawdzanie połączeń lotniczych w usłudze eSky, uzyskiwanie informacji na temat oferty sieci Play, dowiadywanie się, czy nadchodząca niedziela jest handlowa. Na tym nie koniec.
FlixBus i Pyszne.pl z poziomu Asystenta Google'a
Google stale pracuje nad rozszerzeniem funkcjonalności usługi, co dotyczy głównie uzyskiwania pomocy za pośrednictwem aplikacji firm trzecich. Efektem tego jest nawiązanie współpracy z firmami FlixBus i Pyszne.pl. Co to umożliwi?
Użytkownicy Asystenta Google'a już od 3 kwietnia mają możliwość korzystania z wybranych opcji aplikacji FlixBusa i Pyszne.pl. Głosowo można:
- kupić bilet na wybrane połączenie autobusowe po wcześniejszym zaadresowaniu pytania do Flixbusa (np. \OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa);
- zamówić posiłek po z wykorzystaniem rozwiązania Pyszne.pl po wypowiedzeniu prostej frazy \OK Google, porozmawiaj z Pyszne.
Google zapowiada, że integracja obu usług z Asystentem umożliwi wykonanie całej transakcji online za pomocą głosu. Czy jest tak w rzeczywistości?
Chwila konfiguracji i zamawianie ulubionego posiłku staje się banalnie proste
FlixBus i Pyszne.pl oficjalnie dopiero od 4 kwietnia mają wspierać Asystenta Google'a, ale z drugiego rozwiązania można skorzystać już teraz, więc od razu zabrałem się za jego sprawdzanie. Okazuje się, że działa ono zaskakująco sprawnie.
Asystent Google'a od razu reaguje na frazę "porozmawiaj z Pyszne.pl", ale przy pierwszym korzystaniu prosi o połączenie z usługą. Wymaga to podania podstawowych danych jak nazwisko, adres i numer telefonu.
Kolejnym krokiem jest wybór ulubionych pozycji, których może być maksymalnie 3. W tym celu należy wybrać restaurację z okolicy, a następnie wskazać preferowaną potrawę. Na koniec wystarczy dodać odpowiednią nazwę i można już głosowo korzystać z Pyszne.pl.
Sam proces zamawiania jest prosty. Po skonfigurowaniu usługi Asystent od razu przekierowuje do bota Pyszne, który pyta o wybór jednej z ulubionych pozycji. Ten reaguje jedynie na nazwy przygotowanych zestawów, ale przed złożeniem zamówienia prezentuje opis potrawy i koszt zamówienia.
Asystent Google'a idealnie sprawdza się do szybkiego zamawiania potraw, ale rozwiązanie to w obecnej formie jest dość mocno ograniczone. Najważniejsze wady to:
- brak możliwości swobodnego zamawiania produktów z wybranej restauracji - można korzystać tylko z trzech zdefiniowanych wcześniej zestawów;
- brak możliwości uiszczenia opłaty online - jedyną dostępną opcją jest póki co płatność gotówką przy odbiorze.
Miron donosi dodatkowo, że póki co nie ma też dostępu do Pyszne.pl (i FlixBusa) z poziomu inteligentnego głośnika Google'a. Ogólnie nie jest źle, ale do ideału jeszcze brakuje. Na prawdziwe zamawianie z Pyszne.pl będzie trzeba jeszcze poczekać.