Azjaci wykorzystują komórki wielotorowo
Podczas gdy Europejczycy i Amerykanie wykorzystują telefony komórkowe głównie do dzwonienia i robienia zdjęć - korzystając z podstawowych funkcji urządzeń - Azjaci są zaawansowani technologicznie i drenują możliwości swoich telefonów niemalże do spodu.
Synovate-Pax, firma zajmująca się analizami rynkowymi przebadała prawie 10 tys. Azjatów na okoliczność ich sposobu korzystania z telefonów komórkowych.
Podczas gdy Europejczycy i Amerykanie wykorzystują telefony komórkowe głównie do dzwonienia i robienia zdjęć - korzystając z podstawowych funkcji urządzeń - Azjaci są zaawansowani technologicznie i drenują możliwości swoich telefonów niemalże do spodu.
Synovate-Pax, firma zajmująca się analizami rynkowymi przebadała prawie 10 tys. Azjatów na okoliczność ich sposobu korzystania z telefonów komórkowych.
Azjaci, żyjący w ciągłym ruchu (chociażby przez kilkugodzinne dojazdy do pracy) wykorzystują wszelkie możliwe funkcjonalności swoich telefonów - od blogowania przez oglądanie telewizji, po zdobywanie wszelkich informacji. Tajwańczycy przodują w mobilnych komunikatorach i wyszukiwaniu informacji, Koreańczycy okazują się fanatykami sportowymi - ponad połowa z nich korzysta z komórek do śledzenia wyników rozgrywek sportowych.
Filmy przez komórkę najczęściej oglądają mieszkańcy Singapuru, Tajwanu i Korei. Okazuje się, że Azjatycki rynek jest dla producentów aplikacji i wielofunkcyjnych urządzeń mobilnych najlepszym rynkiem zbytu.
Tego typu badania pokazują producentom urządzeń oraz oprogramowania w jakim kierunku powinny iść ich inwestycje. Niestety przy takiej dominacji azjatyckiego rynku zbytu musimy oczekiwać, ze najwięcej innowacyjnych rozwiązań będzie pojawiać się właśnie tam.
Źródło: reuters.com