Ballmer o Surface: Możemy sprzedać nawet kilka milionów
Podczas konferencji Worldwide Partner Conference, zorganizowanej kilka dni temu w Kanadzie, Steve Ballmer nieśmiało chwalił się oczekiwaniami dotyczącymi sprzedaży nadchodzącego tabletu Microsoft Surface. Stwierdził, że koncern może sprzedać nawet kilka milionów egzemplarzy tego urządzenia. A to dopiero początek...
11.07.2012 | aktual.: 11.07.2012 12:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas konferencji Worldwide Partner Conference, zorganizowanej kilka dni temu w Kanadzie, Steve Ballmer nieśmiało chwalił się oczekiwaniami dotyczącymi sprzedaży nadchodzącego tabletu Microsoft Surface. Stwierdził, że koncern może sprzedać nawet kilka milionów egzemplarzy tego urządzenia. A to dopiero początek...
Te "kilka milionów" to tylko część planu sprzedażowego na najbliższe 12 miesięcy. Microsoft bowiem zakłada, że w tym okresie konsumenci kupią aż 375 mln urządzeń z Windowsem. W zasadzie nie wiadomo, jak dużo tabletów Surface może trafić w ręce klientów. Najwyraźniej nawet Microsoft nie ma pojęcia, jak Surface zostanie przyjęty przez rynek. Kluczowa jest oczywiście cena, a ta - jak sugerują przecieki - najniższa nie będzie.
Kiedy tablet Microsoft Surface ujrzy światło dzienne? Dokładnego terminu nie podano, ale z zapowiedzi producenta wynika, że będzie to jesień tego roku. Pewne jest natomiast, że Surface nie będzie kolejnym nudnym tabletem na rynku i powalczy o tytuł króla tabletów z iPadem.
Zakładam oczywiście, że Microsoft nie popełni żadnej gafy i że urządzenie nie będzie miało śmiesznych błędów systemowych czy sprzętowych. Pierwsze testy są bardzo pozytywne, a Windows 8 (a także ARM-owa wersja RT) to system znacznie bardziej rozbudowany niż komórkowe iOS i Android, znajdujące się w obecnych tabletach.
Dla giganta ważna w promocji padów z Win8/RT jest współpraca z innymi producentami. Potwierdzają to słowa Ballmera, który stwierdził: "potrzebujemy partnerów, aby zapewnić różnorodność urządzeń". W pierwszej kolejności własne tablety x86 mają zaprezentować Lenovo, Acer czy Toshiba, a Samsung i Asus dodatkowo będą produkować ARM-owe wersje z Windowsem RT. Można więc mniemać, że Surface'y będą urządzeniami klasy premium (podobnie jak najwyższe produkty Samsunga czy Asusa), a ciężar sprzedaży będzie spoczywał na tanich tabletach. Przykładami tych ostatnich są zaprezentowane podczas targów Computex 2012 modele Tablet 600 i Tablet 810 Asusa, które działają odpowiednio na Tegrze 2 i układzie Intel Atom.
Źródło: verge