Będzie walka z najmłodszym operatorem?
Play najwyraźniej za bardzo narozrabiał na rynku telekomunikacyjnym - przynajmniej tak twierdzą pozostali operatorzy GSM. Wielka trójka najwyraźniej ma już tego trochę dosyć, więc powstają całkiem poważne plany utarcia nosa Playowi. Na razie swoje oferty konkurencyjne przygotowują T-Mobile i Plus. Chcą pobić najmłodszą sieć jej własną bronią.
04.03.2012 | aktual.: 04.03.2012 08:00
Play od samego początku swojej obecności na polskim rynku telekomunikacyjnym grał ostro. Wyjątkowo niskie jak na ówczesne warunki ceny, atrakcyjna oferta smartfonów, a w końcu "Stan Darmowy" i bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci - wszystko to szybko przyniosło fioletowemu operatorowi uznanie klientów. W rezultacie w 2011 roku spośród miliona użytkowników komórek, którzy przenosili swój numer do innej sieci - aż 71% wybrało właśnie Play.
Trudno się dziwić, że pozostali operatorzy nie są tym zachwyceni. Kilka dni temu rzecznik prasowy Orange, Wojciech Jabczyński, odpowiedział na tekst Marcina Gruszki, rzecznika Play:
Podtrzymuję to, co powiedziałem. Żadne fory przy przetargach Wam się nie należą. Mieliście okazję na częstotliwość i odpuściliście. Teraz rynek mocno się zmienił. Moim zdaniem nie jesteście już biednym, raczkującym operatorem, który potrzebuje specjalnej pomocy à la kroplówka MTR-owa.
To tylko opinia rzecznika, sieć nie informuje o żadnych planach wobec Play.
T-Mobile i Plus poszły o krok dalej. Dziennikarze serwisu Parkiet.com odbyli w Barcelonie interesującą rozmowę z przedstawicielami konkurencji fioletowego operatora. Wynika z niej, że już niedługo na nasz rynek wejdą oferty, które pokrzyżują Playowi szyki i zmniejszą znacznie odpływ klientów od T-Mobile i Plusa.
Szczegółów planów oczywiście nie podano, jednak serwisy branżowe wskazują, że w przypadku Polkomtela najpewniej będzie to oczekiwane już połączenie szybkiego Internetu oraz tanich smartfonów i tabletów.
Czym zaskoczy T-Mobile? Podobno powstał zupełnie nowy plan rozwoju usług oferowanych przez markę Heyah, która przed wejściem na rynek sieci Play stanowiła symbol tanich usług skierowanych do młodzieży. Oferta sieci ma być tak rewolucyjna, że nie tylko zatrzyma obecnych klientów, ale też być może podbierze użytkowników pre-paid sieci Play.
Szczegóły poznamy w przyszłym tygodniu.